mandag den 2. marts 2015

Dørkarmshætte

Nogle gange fortjener jeg en medalje for klodsethed.

Er vågnet med hovedpine. Og en bule i panden. Alt sammen pga. noget vasketøj.

Skulle lige samle noget tøj op i kælderen i går. Snipsnipsnip - hurtige bevægelser. Og i stedet for at rejse mig op i lodret stilling, inden jeg tog min krop med mig, valgte jeg at dreje kroppen kraftigt mod højre, mens jeg stadig stod med røven i vejret. Nærmest en kuglestøder-stilling.

Og knaldede med fuld kraft siden af hovedet direkte ind i dørkarmen.

"Hvordan kan det lade sig gøre?"

Alt er muligt, når det handler om mig.

Nede i kælderen er dørkarmene ret dybe. Og jeg havde fået moslet hovedet ind mod døren og havde derfor hovedet inde i en form for fordybning.


Kæft altså. Burde jo gå med styrthjelm herhjemme.

Gør lidt ondt. For nu at side det mildt. Håber bare ikke, at der kommer et blåt mærke. Undskyldningen "jeg gik ind i en dørkarm" lyder bare ikke så valid.

Og for at toppe det hele, ankommer hånlig vandvarmemand om lidt.,,



Det er i sandhed mandag morgen.