fredag den 7. november 2014

J-dag

Jeg holder J-dag.

"J" for Jeg-dag. Havde valget mellem en date med Herr Flick og alle hans stupide animerede barnlige billeder - eller en aften for mig selv.

Valget var let. Skal under ingen omstændigheder bruge tid på en besiddende Lederhosen.

Skal desuden også arbejde i morgen. Og ikke mindst: være frisk til i morgen aften. Glæder mig! En tur på snusket værtshus og bare grine. I skønt selskab.

"Hør hov, Hætte...var du ikke også af sted sidste weekend?"

Jo. Og det er fandeme på tide, at jeg begynder at prioritere mig selv lidt højere.
Har konstant hovedet fuld af overvejelser og skuffende elementer  med stress-mave til følge.
Det er virkelig sølle, at det skal komme så vidt, at man skal sluge mavesyrepiller. Sølle. Og trist.
Og så er det jo, at voksenverdenen banker på.

Knock knock!

Who's there?

Wake.

Wake who?

Wake up, smell the fucking coffee and stop letting people make you worse.

Og det er jo det... Så skal man lige minde sig selv om, at man sådan set er ret så voksen. Og at man vel bør behandle sig selv med den respekt og karma, som man efterlyser hos andre.

Det er jo bare svært. Når man er sådan en irriterende type, som elsker folk af hele sit hjerte og nervesystem, når de først er blevet lukket ind i ens liv. Møgsvært. Har jo for pokker ikke en hovedafbryder til mit følelsesregister.

Groovy.

Så...derfor vælger jeg at prioritere mig selv.
Teenagerne er hos deres far alligevel. Hele weekenden er min. Og jeg nægter at sidde og kysse på mavesyrestresspillerne. Det kan også blive en tand for selvudslettende det hele.

Og det er jo rigtig positivt det hele. Faktisk. Sådan opsummeret. Blind høne finder også korn og alt det jazz.

Har trods alt:

- Verdens bedste teenagere.
- Et naivt, men gennemført godt hjerte.
- Mit røde hår tilbage. (Ja, det betyder en del)
- Fantastiske mennesker i mit liv og omgangskreds.
- Afvist tysk Don Juan med hang til tåbelige gifs.
- Fået fjernet en del kropshår. (Jeg elsker "Normal" butikken og deres hårfjerningscreme til 19,- Har tømt en tube i dag. Hårsække havde muteret og forvandlet krop til omvandrende rya-tæppe)
- Fået klippet tånegle.
- Velduftende hud.
- Skiftet sengetøj.
- Humor.
- En kummefryser med tvivlsomt indhold. (Der er så langt ned til bunden. Meget nemmere at ignorere det og bare fylde nyt oven på.)
- Et skønt dukkehus som folkeregisteradresse.
- Small-talk tarme.

Dagens optur:
Var i Føtex. Hadede alle kunder fra starten. Egoist-zombies. Hele bundtet. Må have udstrålet noget rart trods mit ulmende indre. Alle var overstrømmende søde. Har sjældent fået så mange søde smil.

Gik derfra i godt humør og med følelsen af at elske alle. Det må være sådan det føltes at være på Woodstock-festival i de glade hippiedage.