mandag den 11. august 2014

Det må man ikke sige...

men det gør jeg nu alligevel.

Ildfesten/Regattaen starter på onsdag her i byen.
Og af bevares, det er da pænt det der fyrværkeri. Det er det da. Og der kommer gode musiknavne. Også et plus.

Men meget af det minder sgu om et kæmpe omrejsende polsk tivoli.
Der er jo fandeme aktiviteter i enhver genre. Tryllekunstnere, foredrag med Joan Ørting, Cabaret, Fightnight, Dansk Top musik, Jazz, Dance, Tyrolerstemning, tivoli...

You name it, we got it!

Og nu er det jo ikke fordi, at jeg sådan hader arrangementet. Jeg synes bare det er for overgearet.
Men det skal man passe på med at sige indenfor byskiltet. For det er nærmest pendanten til Oscar uddelingen i Hollywood. Hvis man spørger de lokale 8600 indbyggere.

Men jo, meget af det er virkelig hyggeligt. Og det fedeste er uden sammenligning og uden konkurrence, alle lysene på bådene og i vandet omkring.
Skide flot. Og man bliver lidt stolt af at bo i byen. Det gør man sgu.
Og fyrværkeriet....jamen...smukt smukt smukt. Og skide hyggeligt med musik.

Men alt det andet...alt det der gøglerlort. Jeg magter det ikke.
Det er en stor pærevælling.

Og jo, der er en god stemning i byen. Nogle steder. Andre steder er derimod domineret af fulde idioter, der skaber sig. Og sviner. Og skaber sig.

Freakshow.

Hvorfor fanden kan byen ikke bare holde fokus mod det smukke? Og evt. skabe en rød tråd i stedet for at det hele bliver en stor gryderet med ingredienser, som slet ikke passer sammen?

Fik jeg forresten nævnt, at jeg skal arbejde i weekenden? :-)

Satser på at bossen og jeg laver vores eget fyrværkeri i baggården på jobbet.