søndag den 1. juni 2014

Noget om radiokrig, Alex Nielsen og en weekend der mangler timer

Indrømmet; jeg har placeret Alex Nielsens navn i overskriften, fordi jeg er sikker på, at fjolset googler sig selv ret tit. Og dette må han gerne se.

Sagens er, at jeg har fundet mit søndagsdrama for i dag. Ørkenrotten fra Herning - aka. ejeren af Herning Folkeblad, som købte Midtjyllands Avis - aka. Alex Nielsen - valgte uden varsel og uden grund at lukke vores lokalradio, som ellers var ret populær og prisnomineret.

Hvorfor?

Fordi han er en nar.

Nu her et års tid senere har yndlingsværterne fra den lukkede radio fået job på en helt ny radiostation. Hvilket vil sige: Vi får vores værter igen. På en helt ny station, som ikke er ejet af parodien fra Herning.
Og vi jublede. Alle fansene. Og vi jubler sådan set endnu. Men jeg raser også. For ikke alene er eksistensen fra Herning ubeskrivelig dum. Han er også som et lille irriterende barn, som vil have det samme legetøj, som naboens dreng.
Derfor har han i huhejfart fået stablet et par værter oven på hinanden og genåbner den gamle radio. I morgen tidlig. Kl. 06:00.

Sjovt nok samme tidspunkt, som den nye (og rigtige) radio åbner.

Skal edderrøvme da lige love for, at den lille bondeknold er ilter. Desværre har han bare ikke fattet en meter. Det er nemlig ikke frekvensen vi har savnet. Det er værterne.
Og dem har vi. Harh!

Vi har ingredienserne. Vi har ovnen. Vi har redskaberne. Han har en kogebog med sammenklistrede sider.



Nå - har ikke tid til at skrive. Multitasker for vildt lige nu, fordi jeg forsøger at få mest muligt ud af søndag aften. Weekenden er bare forsvundet inden den startede.

Arbejde:
Tjek. I dén grad. Men en fed arbejdsweekend. Og lærerig. Og hyggelig. Og så gør det bare egentlig ikke noget at man skal arbejde, når det er under de forhold.

Asti & Hygge:
Tjek! Bossen tændte op i lerkaminen i baggården på jobbet. Og to havestole, flammer, mørke og en flaske Asti udgjorde dagens absolutte kvalitetstid. Fandeme voldsomt hyggeligt.

Baby:
Tjek! Er blevet faster. Igen. Lørdag morgen. Til den sødeste og mest perfekte babydreng. Med helt enormt meget hår.

Forrådnelse:
Tjek. Kom hjem i går meget sent fra job, åbnede døren og en stank af råd kom mig i møde.
Tjekkede hele hytten for at se, om katten havde efterladt en gave i form af nedlagt dyr.
Viste sig at være skraldeposen. Og lidt mine fødder.

Telefon-stalker:
Tjek. (Ham jeg rendte på inde på skummel bar og som kyssede godt i en baggård, men som af visse årsager ikke skal ind i mit liv. Han mangler bla. pondus på maven. Mrm, kan godt lide pondus). Rendte på ham i går formiddag. Mens han var ædru. Er første gang det er sket.
Talte kort, tog tilbage til jobbet. Og i dag ringede han så. Igen.
"Jeg ringer bare for at sige, at du er endnu smukkere end jeg husker det fra den aften".

Mrm...mænd vil gøre og sige alt for at få sex.

"Må jeg kigge forbi?"

Hvad sagde jeg?

Afslog. Seks gange. På et tidsinterval fra kl. 12:00 - 15:00. Via sms og opkald. Helt seriøst; hvad er der galt med den mand?


Klumme:
Tjek! Er skrevet. Og er ikke blevet censureret. Harh! Eat your heart out, Herning.


Hovedpine:
Tjek. Tror det er forhøjet blodtryk.