mandag den 14. april 2014

Velkommen til hormonhytten

Ej men for fanden da også! Velkommen til hormonhytten!

Teenagerne, som lige nu går under tilnavnet "møgungerne" fik en simultan nedsmeltning. Jeg ved ikke hvad helvede der lige gik galt.
Og så midt i karrygryden. Hvilket pisser mig af. Er fandeme færdig med at stå og lave mad til to hormondrager, som nærmest er ved at slå hinanden ihjel tværs over bordet.

Efter et kvarters midlykket forsøg på at mægle mellem dem, skred jeg fra bordet. I sammenbidt tavshed. Og lige som jeg satsede på, at stormen var ved at lægge sig, fordi de begge ville være på deres respektive værelser indenfor de næste 2 min., stødte de sammen ude i køkkenet. Bogstaveligt talt.

De kom til at strejfe hinanden.





Og så brød helvede løs. Skal jeg godt nok lige love for! De jagtede hinande fra køkkenet gennem den ene stue og ud i gangen, og lød som en flok svin der var faret vild i en labyrint bevogtet af ulve.

Jamen...? Ja ja jaaaa, jeg ved da godt, at min bror og jeg også var sådan engang. For mange år siden. Men nu er det mig der er mor. Og fuldstændig sat ude af spil. Kan ikke engang slæbe dem ind på deres værelser, som i de gode gamle dage. Er jo for fanden en gnom ved siden af dem. Ville højst kunne gnave i deres ankler.

Så jeg blev upædagogisk. Hvilket jeg sådan set mener er ret reelt, når de opfører sig på sådan en primitiv måde.




Og gæt hvem der er lorten nu?


Mrm...mig. Fordi jeg åbenbart holder med den forkerte. Ifølge dem begge. Hvilket efterlader mig i et uløseligt dilemma. I give up!

Har lavet en Maude.