tirsdag den 29. april 2014

Every move you make, every step you take....

Sad og nød vejret på terrandaen, da jeg pludselig fik en følelse af at blive kigget over skulderen.
Følelsen var ikke indbildt...



Man kan næsten høre The Police i baggrunden. "Every move you make, every step you take, I'll be watching you".

Jeg skrider igen. Er i gang med at vaske tøj. (Stadig). Har sådan et bord nede i vaskerummet, hvor jeg har moslet en masse tøj ind løbende. Tøj, som vi faktisk ikke bruger. Og sengetøj som der heller ikke lige har været brug for. Men nu er bunken altså ved at vokse sig ud på gulvet, så noget måtte ske.
Er i skrivende stund kun en vask fra at være i mål.

Er det ikke fantastisk at være voksen? Man bruger sine fridage på at være praktisk og nå i bund i bunken med opgaver, som har fået laveste prioritet. Vasketøj, madplaner, oprydning, rengøring. Og gennemgang af fryseren. Hvilket jeg ikke er nået til endnu. Men jeg skal virkelig! Er så dårlig til at holde styr på lortet. Åbner bare lågen og propper i. Og så glemmer jeg det der ligger nedenunder.
Ved at jeg faktisk har en del tyndsteg og mørbrad fra liggende. Og fanden stå i, om vi skal sidde og hakke os gennem en tør kotelet fra et øf-dyr, når vi i stedet kan nyde en noget større smagsoplevelse fra en ko.

Gad vide hvad der ligger helt nede på bunden?


Eneste trøst er, at fryseren er fra 2010. Så jeg finder maks fire år for gamle madvarer.


Dagens absolutte optur:
En telefonopringning på 10 min. blev belønnet med 1800,- kr.

Dagens nedtur:
Mangler at gøre grillen ren.

Dagens forventing:
At jeg faktisk kan få tændt op i grillen uden at være nødt til at køre 50/50 i fordeling mellem kul og optændingsbriketter.

Dagens "men så er det jo altid noget:
At in case of mislykket og katastrofal grilloptænding, kommer brandmænd altid i uniform.

Dagens totale overflødige information i Billed Bladet: