mandag den 24. marts 2014

Rødhætte om overhalingsbanen på fortovet

Ved I hvad der er træls?

Det er at gå bag en anden person på fortovet, og være den, som skyder den højeste hastighed, men stadig ikke så høj en hastighed, at man vil kunne overhale dem med ubesværet vejrtrækning.

Jeg gik bag et kvindemenneske i dag på vej hjem fra job. Og hun gik da i det mest irriterende tempo.
Langsomt nok til jeg konstant måtte sætte farten lidt ned for at jeg ikke skulle gå oppe i hendes hæle, men hurtigt nok til, at hvis jeg overhalede hende, ville jeg komme snigende i ydersporet og overhale hende i en hastighed, som ville få slow motion til at brække sig af grin over mig. En overhaling, som ville tage sådan ca. 11 minutter, hvor vi ville ligge ved siden af hinanden som to lastbiler på motorvejen og kæmpe slaget om, hvem af os der kunne få presset speederen en milimeter længere ned og lande på 82 km/t, hvilket ville gøre overhalingen muligt. Over tid.

Det er så frustrerende.