fredag den 13. december 2013

Fiskesymfoni

Nej, det handler ikke om mad. Og nej, det handler ikke om en bunke brugte trusser i vasketøjskurven på et bordel.
Det er blot en alternativ udgave af udtrykket "Alt godt fra havet".

Så velkommen til dette indlæg, som er en lille potpurri af det indvendige af mit hoved. Med andre ord: Tanker der tænkes højt.

Så faktisk...alt er som det plejer herinde. Dog med længere indledning.

Jeg er så forbandet træt af:
Gamle irriterende bilister, som fandeme sidder så lavt i deres bil, (fordi de i bund og grund bare er vokset nedad og vel maks måler 140 cm), at de kigger ud gennem rattet og derfor ikke kan se noget der foregår over deres næsetip og dermed heller ikke grøn pil.
Endte med at give et lille dyt, så vi kunne komme videre. Og så fik jeg fandeme fingeren. Af en gammel hønisse.
?!?!?!
Jamen, undskyld skide meget, at jeg forstyrrer dig midt i dit demente blackout.

Dagens bommert:
Fik fingeren i klemme i sprækken..

Altså....den i postkassen. Gjorde faktisk ondt. Den sad en lille smule fast.

I morgen:
Skal jeg sove svinsk længe. Og ligge og vågne stille og roligt med et krus kaffe eller tre, inden jeg udfordrer min tålmodighed, og bevæger mig ud for at købe julegaver.

Derudover:
Vil jeg højst sandsynligt føle dårlig samvittighed over for boss og kollega, som skal ligge vandret i luften nede i firmaet i morgen. Altså, jeg har fri. Aftalt fri. Men jeg er meget meget dårlig til at lægge arbejdet fra mig mentalt. Må jeg sande.
Det er ikke fordi jeg bilder mig ind, at jeg er uundværlig. Slet ikke. Jeg vil bare gerne hjælpe hvor jeg kan.

Om lidt:
Vil jeg trisse ud i mit køkken, tage et glas rødvin og smække et par steaktærter sammen.
Teenagerne fortjener ordentlig mad. Og sundhedssøn har meget insisterende bedt om sund mad, efter i aftes, hvor JustEat leverede.

Misforstå mig ikke. Jeg er meget stolt af ham, og lovpriser også kun, at han i den grad har valgt den sunde livsstil.
Men det er altså lidt unormalt, at en 15 årig dreng nærmest føler sig inficeret, når han har spist take-away.
Heldigvis tror han stadig, at brun sows og kartofler er sundt. Sund livsstil er godt. Fanatisme er ikke.

Apropos sundhed:
Så har jeg ikke været på vægten sådan rigtigt ret længe på trods af, at flere mener jeg har tabt mig.
Nu tror jeg lidt på dem. Slaskebukser er i hvert fald mere slaskede end de plejer. Og pludselig for lange.
Jeg klager ikke.
Som tidl. skrevet: At være sluppet af med lorte"lykke"piller, gør godt for stofskiftet.

Og nogen vil måske mene, at det er meget lidt klogt at afsløre, at jeg har fået sådanne piller og at jeg deler for meget af mig selv.
Men det vil jeg skide på. Jeg skammer mig ikke over det.

Og fanden stå i, om jeg vil være med til at fastholde et tabu omkring det.