torsdag den 31. oktober 2013

Snushætte

For helvede altså...Rotteproblemet er ved at drive mig til vanvid. Da jeg kom hjem fra arbejde, var der blevet flyttet lidt rundt på blomsterkummer (som indeholder 16 kg. jord og masser af ukrudt) udenfor. Så enten har rotte- og kloakmændene været her, eller også har rotterne flyttet om.
Men trådte ind i entréen, og blev mødt af en stank af ækelhed og grusomheder. Og tænkte straks, at en klam rotte havde ædt gift og kravlet ind og lagt sig til at dø et eller andet sted herinde.

Så jeg har sådan set kravlet rundt på alle fire som en anden sporhund og sniffet mig igennem samtlige rum i hytten. Fandt ingen rotte, men fandt til gengæld en rulle gavepapir under ét af skabene + en bøtte med skruer og søm (delvist rustne), en refil til e-cigaret (men kan ikke finde selv e-cigaretten), en biblioteksbog (ups) - også under skabet og nullermænd på størrelse med gravhunde. Men ingen rotte.

Gik i gang med udluftning og seriøs omgang med Ajax. Men lugten ville ligesom ikke helt forsvinde. Og det endte med at jeg fik den lokaliseret til køkkenet.











..............................................................................................!!!









Edderhulme pinligt! Fuldstændig sindssygt pinligt. Vil jeg fandeme da bare lige sige.









Karkluden! Ej men, jeg fatter det ikke! Skifter den sgu da hver dag. Og genbruger som oftest heller ikke. Hvem gider at vaske, når de ikke koster mere? (Hey Big Spender)
Hvorledes endte ondskaben i det stykke stof? Og hvordan kan den komme til at stinke sådan over night?

Nu vil jeg nødig beskylde nogen for noget. Men Uglen og en veninde var i køkkenet i går, mens jeg var på arbejde. (De bagte en Oreo-kage. Hvor de faktisk løb ind i et mindre problem, thi opskriften stod på tysk. Og det er ikke lige et sprog de gør dem i. Hvilket kan ikke kan bebrejde dem. Så de endte med at skrive opskriften ind i Google translate, og tage den derfra.)
Men har dem altså mistænkt for at have brugt den klud til lidt af hvert.

Men føj! Jeg tror ikke engang, at tre-dags gamle trusser ville stinke så meget.

Aber...jeg er træt. Efter jeg mødte på arbejde så tidligt, at høns ville have rullet med øjnene af mig.








Men: Så er det jo godt, at man arbejder et sted, hvor kærligheden i dén grad er en af hovedingredienserne.
Selv vores purløg er kærlige, når de bliver tabt på gulvet.