fredag den 11. oktober 2013

Jeg.Hader.Trafikken

Ord kan ikke beskrive, hvor inderligt jeg hader stupide trafikanter. Virkelig ikke. Men jeg vil gøre et forsøg.

Lokation:
Bag rattet i firmabilen.

Destination:
Levering af firmafrokoster.

Arbejdsglæde:
I top. Elsker den køretur. Elsker at køre, elsker at synge i bilen, elsker kontakten med kunderne.

Forventning:
En dag som alle andre. Dvs.: Stille og roligt med indlagt motion i form af tunge kasser vs. trapper. Men en hyggetur.

Forhindring 1:
Kom for sent af sted.

Forhindring 2: 
Glemte brød, og måtte vende om.  (Min fejl. Skulle ligesom bare have hørt min mobil, da chefen sendte en påmindelse. Men jeg var jo midt i en koncert. Sang yderst falsk, men dog dybfølt en Hush sang, så hørte intet)

Forhindring 3:
Støvhat som kørte 20 km/t langsommere end det tilladte. (Og som åbenbart ikke ejer et blinklys).

Forhindring 4:
Trafikkakos. Lang lang kø. (Her fik jeg hjertebanken. Kunne ligesom godt se, at jeg var oppe imod tiden, og at jeg ville tabe big time).

Lyspunkt:
Mens jeg sad fast i kø, kunne jeg nyde synet af to betjente. Faktisk m. ret så opsmøgede ærmer.

Nedtur:
At jeg ikke selv har 1 stk. opsmøget ærme. Behøver ikke være betjent. Skal bare gide at kysse jævnligt på mig.

Forhindring 5:
Gennemførte spasserhoveder, som fandeme klodsede bremserne, fordi der kom en ambulance med udrykning. Imod os. På en ret så bred vej.
Jamen for fanden! Det er jo ikke ligefrem fordi, at ambulancen har samme bredde som en tvillingemejetærsker med sidevogn, vel?

Forhindring 6:
Fedthoveder, som bremser totalt op ved rundkørsler. For så at orientere sig og se, at der er fri bane, hvorefter de så sætter i gear og fortsætter.

Forhindring 7:
Klaphatte, som først tør køre ud fra en sidevej, når der er 1½ km. hen til næste kørende bil.

Forhindring 8: 
Støvhat, som kørte 15 km/t langsommere end det tilladte. Og som i øvrigt havde mere travlt med at snakke med Fru Støvhat, end at koncentrere sig om trafikken.

Yderligere komplikation:
Hormonelt udsving pga. menstruation. Tilsat utæt stressfilter og let antændeligt temperament.

Taknemmelighedsbarometer:
I top! Lignede tordenvejr, da jeg vendte retur til firmaet. 2 x chefer var forstående og overbærende. Virkede i hvert fald sådan.

Samlet konklusion:
Andre bilister er nogle narhatte. Jeg er for hysterisk bag et rat. Og skal ikke synge så højt, at jeg ikke hører mobilen.

Men:
Nu er det weekend! Og jeg kan sove længe i morgen. Så det går nok det hele.