fredag den 13. september 2013

Knap så "Vild med dans"

I guder...er åbenbart i aften, at "Vild med dans" er startet op igen.
For hvad...? 12. gang?

Jamen, om jeg da fatter, hvorfor der stadig er seere til det.

Så bliver det sgu ikke mere "Merrild mellemristet" og "Citronmåne" kedeligt.
Og noget af det værste, er alle de seere, som pludselig føler, at de ved helt vildt meget om dans. Og som derfor sidder hjemme i sofaen, og kommenterer deltagerne i vaskeægte Jørgen Leth-stil.
Det er jo lige før, at der dumper et par hysterisk blanke skinnende sko på deres fødder og noget syntetisk dansetøj på deres krop, når de tænder tv'et.

(Akkurat, som når jeg logger på Facebook. I samme øjeblik jeg klikker mig ind på siden, dumper der en blød hat på mit hoved, en pibe i min mund og en lup i min hånd. Elementært.)

Nå...men skøn dag ellers. Som dog fik en skæv start.
Skulle jo møde kl. 15 i dag, så havde selvfølgelig ikke stillet vækkeuret til kl. 06:00, som jeg plejer.
Skæbnen ville dog, at jeg faldt i søvn på sofaen i aftes. M. åben terrassedør.
Så kl. 05:58 i morges (ca.), vågnede jeg ved en skinger lyd. Foran mig på tv-bordet, sad katten. Naboens kat. Min yndlings pelstot. Sad bare der og stirrede på mig, mens den mijavede insisterende.

Og jeg var ikke glad. Var jo ligesom blevet vækket lige netop den dag, hvor jeg kunne sove længe. Så jeg hvislede til dyret: "Nej Fister. Du får IKKE ost nu!" (Vi har en morgenrytme hver morgen, hvor han får ost i små stykker, mens jeg får min balje m. kaffe). Og hvad gjorde dyret så...?

Han rejste sig, løftede halen som et stinkdyr, og rendte en stråle morgenurin bagud. Direkte op på tv-skærmen. Alt imens han fastholdt mit blik.

!?!?!?

Monterer fandeme en newborn ble på ham!

Men ellers en skøn dag. Fantastisk arbejdsdag og en lige så travl og spændende i morgen. Glæder mig faktisk.
Og så kom Uglen hjem fra studietur i dag. Gud hvor har jeg savnet hende.
Og hun havde købt parfume til mig. Min egen søde skat altså! Blev så rørt, at mit hjerte tog et ekstra slag, og min underlæbe bævrede.

Hov ja...forresten. apropos det m. avisen og min klumme og det billede, som visse lærere efterlyser af mig, så de kan få deres nysgerrighed styret...Har overvejet at gøre det. Og vakler mellem to muligheder.

1: Vælge et billede af mig selv, hvor jeg er marineret i alkohol.

2: PhotoShoppe et billede af mig til til næsten uigennemkendelighed.

?