mandag den 15. juli 2013

It's a woman's world

Så er ferien skudt i gang. Jeg lagde ud i god stil m. at sove til kl. 10:00, hvorefter jeg brugte halvanden time på morgenmad.
Sådan. Man kan lige så godt gøre det m. stil.
Fortjener det desuden også. Har haft pms fra helvede i over en uge.
Og menstruation, som ikke gad dukke op. (Og nej, jeg er IKKE gravid. Tro mig).
Men efter et smut på Netdoktor, sad jeg m. flg. muligheder:
- Stress.
- Krop der tror den er gravid.
- Overgangsalder.
- PCO.
Og så selvfølgelig kræft. Of course. Man har jo ikke været på Netdoktor uden at sidde m. koldsved bagefter og sitrende underlæbe.
Men så fik jeg veer i dag. Og gispede mig gennem Føtex, mens smerterne toppede og der kun var 4 min. mellem hver ve.
Og mens jeg tappert kæmpede mig gennem tilbuddene, kom jeg i tanke om en dag, hvor jeg faktisk besvimede midt i en mavekrampe og knaldede hovedet ned i stengulvet i en butik.
Og så kom der ambulance. Og et smut på sygehuset. Og undersøgelser. Og aldrig før har jeg været så glad for, at jeg netop den morgen valgte de pæne trusser og den gode bh.
Det havde jeg ikke i dag. Trusser ligner faktisk noget, som jeg har stjålet fra en russisk luder, der hedder Svetlana og som har pisgult hår. Og bh var måske lige lidt for optimistisk.
Så gik næsten i panik ved tanken om, hvor ydmyget jeg ville blive, hvis jeg endnu engang endte i en ambulance.
Ville ikke være til at bære at skulle flashe trusser m. lidt for mange klamme blonder. I sær rosa/hud farve, fordi de blev fejlvasket m. rødt tørklæde.
Man skal faktisk tæt på for at se, at det ikke er kunstneriske strækmærker, når jeg har dem på.
Men det gik heldigvis. Og det lader til, at noget bare var forsinket. Og at jeg ikke har ramt overgangsalderen endnu.
Og nu vil jeg sådan set hente en håndfuld friske ærter, og sætte mig ud på terrandaen m. et tæppe om mig.
I morgen skal jeg heller ikke en skid. Allerhøjest besøge veninde, som heldigvis bor omme i baggården, (altså...i en lejlighed), og som kender mig bedre end nogen anden, og som derfor stadig kan lide mig, selv om jeg tager en make-up fri dag.
Og så tror jeg måske, at jeg lader mit hjerte slå dobbeltslag om lidt, når der igen bliver sendt Love Actually. (Tak til sød læser for at gøre mig opmærksom på det).