søndag den 5. maj 2013

Rødhætte på godt og ondt

Kloge mennesker påstår, at man bør lave en plus og minusliste, hvis man trænger til at få sat ting i rette perspektiv. Så det vil jeg gøre m. en plus og minusliste. Om mig selv. Bare sådan lige for at udlevere mig selv totalt.

Minus:

- Voksbehandling af ansigtshår, som faktisk ikke var til stede, har resulteret i vækkelse af hårrødder, som nu insisterer på at gro hårstrå så tykke som tandtråd.

- Røv er af anden etnisk herkomst. Størrelsen taget i betragtning, burde den sidde på en sort kvinde.

- Har vinkedeller så store, at de kan banke tæpper.

- Er aldrig blevet moden nok til at have dankort.

- Lærte først for tre år siden, at takke nej til telefonsælgere. Og har derfor været medlem af samtlige bogklubber i Danmark. (Plus samtlige firmaer i de forbandede kuponhæfter, som Post Danmark omdelte i 90'erne.

- Er så naiv, at det grænser til dumhed. Var på et hængende hår, at jeg fik gennemskuet de "vildt søde mennesker", som viste sig at være fra hhv. Moon bevægelsen og Scientology.

- Taler tit før jeg tænker.

- Er modbydelig bag et rat.

- Kan sagtens se det rimelige i sort arbejde. Inden for rimelighedens grænser. Altså.

- Bærer nag, hvis nogen sårer mig.

- Apropos naivitet, var jeg nok en af de første i Danmark, som købte hair extensions. I 1993. Ca. Gennem tv-shop.
De lovede det var smukt og glansfuldt. Ind af døren kom en kasse uld. Som jeg monterede på lidt for kort hår på issen.
Lignede en munk m. en garnnøgle i nakken.

- Ligner en gris i modvind uden make-up.

- Har selvværd på størrelse m. Socialdemokraternes popularitet.

- Lår som, hvis jeg havde været ombord på Titanic, ville have fået skylden for hul i skroget, fordi jeg lavede en maveplasker i poolen.

Plus:

- Er fantastisk at drikke rødvin m.

- Pæne læber, og god til at kysse.

- Laver en god citronfromage.