tirsdag den 22. januar 2013

Intet nyt fra fronten

Er stadig i venteposition. Vogter over min tlf. som en glubsk høg. Og ringer fandeme nogle gange op til mig selv for at tjekke om nummeret virker. I guder..Men man ved jo aldrig. Vel?
Men er til gengæld tilbage i køkkenet. Og nyder det. Og kan mærke jeg har fødder. Hælsporer er vågnet op igen, og efterlader mig m. den velkendte John Wayne gangart.  
Da jeg fik fri, mødte jeg på min gåtur hjem, en meget gangbesværet kvinde. Meget bredsporet (som min mor ville sige det. I véd...skrævende gangart). Hun dinglede let i hele kroppen, hver gang hun tog et skridt. Da vi passerede hinanden, sendte hun mig et smil, som jeg tolkede som et: "Hej m. dig. Dejligt at møde en lidelsesfælle. Selv om det selvfølgelig gør mig ondt, at du også døjer m. bentøjet. Men du er ikke alene"-smil.
Må vist snart få købt nogle indlæg til fodtøjet. 

Hov ja, apropos indlæg, så spurgte teenagesøn mig i aftes: "Hvad pokker er Tampax?". Og inden jeg nåede at svare (pheww), fortsatte han: "Nårrh ja, det er de der ruller til trussen, ikke?" 
Godt så...Jo, min søn. 

Nå, øjeblik...skal lige ind til Uglen. Hun er vred på mig. Og mener at jeg er dum og træls i dag, fordi jeg ikke gider køre hende i Spar. Og mit nej, resulterede så i en sky af anklager om at "hun faktisk manglede både tøj, halskæder, flag og ting". Faktisk får hun det til at lyde som om at hendes værelse er en skurvogn på nabogrunden...opvarmet af den varme kroppen afgiver, og at hun hver dag må snige sig i skole i hullet og hjemmelappet tøj - købt i den lokale genbrug. 


*Pausemusik*



Nå...jeg mangler situationsfornemmelse. Hun sad på toilettet, og gad ikke snakke gennem den lukkede dør. Hun ligner tydeligvis ikke sin mor på det punkt. 


Vi afventer...




Jeg har så verdens skønneste teenagepige. Som ikke er sur i mere end få min. ad gangen. Problem løst.
Og nyt opstået. Teenagesøn er arrig. Vi har, ifølge ham, "verdens mest lortenet". Tror han har genstartet routeren 2 gange indenfor fem min.
Og nu er nettet så gået i strejke. På alle andre computere end hans. Kan i hvert fald høre, at der er hul igennem på skype derinde på værelset. "Lol! Ej, gutter...kan vi ikke lige tage en ny? Lol!"
Hvad pokker har han lavet? Afmonteret trådløst netværkskort på vores computere? Han mener i hvert fald, at "nogen (og m. nogen mener han ikke sig selv) åbenbart sidder og laver noget på nettet, som sløver det "herre meget".
Jeg sidder og skriver på en kladde lige nu, som ikke kan gemmes pga. manglende netforbindelse.  Tak min dreng. Lol! (Hvornår blev det lige et accepteret ord?)


Og så endte det m. at jeg måtte gemme dokumentet i Linux' svar på Word. Og genstarte hjemmeværnscomputeren. Og så var der hul igennem igen. Og nu har jeg så ikke tid til at nedfælde flere vigtige, men samtidig ligegyldige ordstrømme. Har lagt en dej. I køkkenet. Som skal æltes.