mandag den 12. november 2012

Mandag; kort fortalt.

- Har klaret mandagen m. Shetlandsponylook. Har også fortrudt impulsiv omgang m. saksen. Men ser trods alt lidt yngre ud.

- Kørte i egne tanker i Fakta, og parkerede bilen lige udenfor butikken. Tænkte, at det var da bare skønt at der var en ledig plads dér.
Åbner døren, og træder ned i 15 cm. dyb vandpytte. Og ved indgangen står der tre pisse irriterende teenagerotter, og er ved at dø af grin.
Seriøst; så ER det sgu heller ikke sjovere, vel? Pis dog hjem til jeres computere.

- Inde i Fakta blev jeg så frontalt påkørt af gammel støvet krage m. rollator. Hun så mig godt. For jeg overhalede hende. Og det kunne hun åbenbart ikke håndtere. I hvert fald skubbede hun rollatoren op i hælene på mig. Vendte mig om og ventede på at hun m. rystende stemme ville undskylde.
Nej...
Hun stirrede bare koldt på mig.
Havde fandeme virkelig lyst til at flå rollatoren ud af hænderne på hende, og trille den væk m. et triumferende blik.
Hvornår blev gamle mennesker så kyniske?

- Da jeg kom ud til bilen, skulle jeg jo forcere vandmasserne endnu engang. Og kunne selvfølgelig ikke finde bilnøglerne. Stod i vand til vristen. Og bag mig stod der fandeme stadig to små teenagegimper og morede sig over mig.
Havde en lille smule lyst til at presse deres brintoveriltehår ned i vandet.


- Teenagesøn har forstuvet den ene fod/ankel. Og er nærmest handicappet.
Han kom humpende gennem stuen, og kollapsede m. et brag, da jeg gjorde ham opmærksom på, at han havde "tøm opvaskeren" tjansen i dag. Han røg direkte i gulvet. Bogstaveligt talt.
Pudsigt sammentræf, synes jeg da faktisk.
Har indrettet midlertidig hospitalsstue på hans værelse, så han kan have foden oppe, så World of Warcraft ikke forsømmes. Og så det kan gennemføres uden smerter.


- Har ladet en cigaret op i computeren. En dampcigaret. Som virker forbløffende godt.


- Og endelig har jeg været på Gul & Gratis. Og må endnu engang bringe et eksempel på, hvor meget elendigt lort der sælges derinde.


1)

Bordgrill, Ikke brugt meget. To pander medfølger. Kr. 75,-
 

(Hvornår er det købt? I 1981? Det er jo ikke en bordgrill. Det er campingblus)


2)

Kiste, Flot kiste i flet. Pæn og velholdt. Indholdet medfølger ikke. Måler ca. 80x50 cm. Kr. 100,-
 


(Ej! Følger indholdet ikke med? Shit, altså. Jeg var ellers lige ude efter noget plastik i pangfarver.
Flot? Pæn? Velholdt?  Ehhmm...i sammenligning m. hvad? For ærligt talt synes jeg da, at den ser lidt ussel ud i kanterne)


3)

Pung, Strikket pung med motivet det amerikanske flag. Mål: 13x9 cm. Med trykknaplukning. Kr. 25,-


(Fræk sag. Bemærk at den blå del af flaget er ved at flygte. Hvilket man ikke kan fortænke den i)




Og sidst men ikke mindst, er der denne frække reol. Og som billedet viser, kan den rumme enormt meget lort!