søndag den 7. oktober 2012

Burka på flugt.

I bund og grund er jeg ret ligeglad med hvad andre går i af beklædning. (Nogle gange griner jeg bare af det).
Men når visse beklædningsformer kan hjælpe m. kriminalitet, så synes jeg nok lige der skal gribes ind.
Af logiske årsager må man ikke gå ind i banken for at hæve penge m. en elefanthue på hovedet. Jeg mener faktisk, at man generelt ikke må gå være elefanthuer i det offentlige rum.
Men man må godt besøge en indsat i fængslet iført en burka.

Sakset fra tv2.dk:


"En mand er lørdag aften flygtet iført en burka-lignende beklædning fra Nyborg Statsfængsel. I fængslet sad i stedet en kvinde, som havde været på besøg, oplyser fængselsinspektøren.
Der havde været to på besøg, hvor damen var iklædt en burka-lignende beklædning. Da de så bliver lukket ud, viser det sig, at personen under burkaen er den indsatte, som der har haft besøg," siger Arne Tornvig Christensen til Ritzau.
Flugten skete lørdag aften ved 18-tiden, og den flygtede er en mand omkring 30 år. Derudover vil inspektøren ikke oplyse mere om flugten. Han har dog iværksat en undersøgelse af sikkerheden i fængslet.
"Vi undersøger de nærmere omstændigheder, og så må vi se, om vi skal stramme op på forskellige procedure," fortæller Arne Tornvig Christensen.
Fyns Politi har efterlyst den undslupne fange i hele Schengen og har været på flere adresser med tilknytning til fangen.
Indtil videre uden held, oplyser vagtchef Jesper Fält til Ritzau.
Kvinden, der kom iført burkaen, bliver ikke sigtet for noget."

Hvorfor blev kvinden ikke sigtet for noget? Hun har sgu da hjulpet manden m. at flygte. Man kan jo ikke ligefrem liste sådan en burka af uden hun opdager det. Og ville hun ikke pludselig undre sig over, at fængselsbuddy er væk, og at hun sidder bag tremmer?
Og ja, der skal da ved gud strammes op. Besøgende i fængslet må bare affinde sig m. at de ikke må have beklædningsdele på som kan skjule hvem man er.

"Ej men Rødhætte...Det er jo deres tro. Så er du jo racistisk, når du beder muslimske kvinder om at smide burkaen".

Gu' er jeg da ej! Dette handler ikke en skid om hendes tro. Det handler om sikkerhed i fængsler.
Nu kender jeg ikke nogen der sidder i fængsel, men hvis jeg gjorde, så tvivler jeg på at jeg ville blive lukket ind, hvis jeg havde indhyllet mig i et lagen, og insisteret på at det var pga. min socialforbi, at jeg gerne ville gemme mig lidt.
Man kommer jo heller ikke anstigende m. en über king size kuffert, vel? Og forventer at den ikke skal tjekkes ved udgang.
Og apropos det...hvorfor lettede fængselspersonalet ikke på gardinerne, da vedkommende var på vej ud?
Hvad? Hvad siger du? Fordi det er en krænkelse af den muslimske kvinde?
Jesus christ...hvor er vi henne? Er det vigtigere end sikkerheden i fængslerne?

Skal vi gætte på, at Brækvik og Lundin pludselig får enormt mange muslimske venner på besøg?