mandag den 2. juli 2012

Teenagere - Grow down!

Undskyld mig meget, men hvad fanden sker der med teenagere i dag? Hvornår var det lige de bestemte sig for, at de er voksne i en alder af 14-15 år?
Dengang vi var på den alder, var vi sgu stadig børn. (Som lavede unavngivne ting i smug, men det er blot en detalje).
Heldigvis drikker min ældste teenager ikke. Endnu. Hun kan ikke lide det. Tak! Bliv ved med det!

Ej men helt ærligt, et smut på gaden og man ser dem overalt. Hænger ud på voksencafeer (Pil af, det er MIT område. Gå dog på Mc Donalds).
De står i prøverummene hos Change og Hunkemöller og prøver bh'er på deres bryster, (som hver eneste gang består blyantsprøven), mens de har voksne samtaler om voksne emner. Med teenagedialekt, of course. (Aj men altzzzå, det R lizzom Helle Thorning Smith, ikk'? Hun har lizzom ikke gjort noget zom helst efter hun kom til magten. 2tal low man...hun kører vores land i sænk. Venstre, FTW. LOL)

Og jeg står bare der....snak dog for helvede om aldersrelaterede ting!  (Om petting og uskyldige kys. Og dumme forældre. Og Peter fra fodboldholdet.) Ikke forstået på den måde at I ikke må interessere jer for kultur og samfund, for selvfølgelig må I det.
Men husk nu også lige at være teenagere! I har så travlt med at blive voksne. Og mellem os: Det kan faktisk godt være pisse belastende! Visse ting gider jeg bare ikke diskutere med teenagere.

(Og nu kommer jeg lige pædagogerne i forkøbet: Jow! Jeg taler med mine børn. Og respekterer (de fleste af) deres holdninger. Og hører deres argumenter. Og taler med dem. Ikke til dem.)

Men de er ikke voksne.
Heldigvis er mine guldklumper ikke så stygge teenagere. De kunne i hvert fald være værre.
Men jeg krummer mine tæer noget så voldsomt, når jeg på gaden ser teenagepiger i tøj, som ellers burde være forbeholdt Red Light District. Og så bliver de bare "2tal lizzom...det er bar' for maaaajet...bvadr...han kigger på mig, den gamle mand". Hør her, Trunte! Den "gamle" mand er 31. Han er ikke gammel. Det er dig der knap nok er groet ud af smækbukserne. Og når du går i shorts der er så korte, at dine baller hænger ud for neden, og når du har 2½ kg. make-up på og en synlig bh, så kigger folk. Ikke kun mænd. Folk! Lev med det. (Og hvad sker der for de forældre, som lader deres unge teenagepiger gå i sådan noget tøj? Kan-ikke-ha'-det).

Og så er der Facebookbillederne. Hvor de maser armene mod brysterne for at få kavalergang. Og hvor de laver et eller andet med deres mund, så de får andenæb.






Jesus fucking christ.