søndag den 1. juli 2012

Det er kraftstejlme søndag! Fuckhoveder!

Søndag. Lad hviledagene komme i hu...eller hi...eller hvad pokker det hedder. Søndag er hviledag. (Med undtagelse af dem der arbejder i butik). Søndag er dagen hvor jeg vil sove så længe, at pudemærkerne på kinden først forsvinder når jeg føntørrer mit ansigt.
Og så bliver man vækket FØR kl. 7 af de latterlige banearbejdere, som ikke alene fræser frem og tilbage på skinnerne på deres latterlige køretøjer, men de dytter også? Hvorfor? Er det for at signalere: "Se Flemming! Jeg kører gravko", når de kører forbi deres kolleger?
 Helt ærligt, hvad fanden er der i vejen med dem? Det kan man sgu da ikke? Og slet ikke på en søndag.
Havde virkelig lyst til at stikke hovedet ud af vinduet og brøle et:

"KAN VI SÅ FÅ NOGET RO! MØGØRER!"

Men i og med at jeg er så uhyggelig morgengrim, droppede jeg det. Og så er der også en mindre detalje med at vinduet ikke kan åbnes i den retning. Ud mod gaden. Og synes alligevel det var at drive det for vidt at begynde at smadre ruder.

Og så faldt jeg så godt nok i søvn igen. Og sov til kl. 11. Men kan mærke at søvnafbrydelsen sidder i kroppen endnu. Er mildt sagt morgengnaven. Og har levet alt for usundt denne weekend. Nu er det fandeme slut. Er jo vammelt. Nu er jeg endelig sluppet ud af Zizzis kløer og deres virkelige grimme tøj. Fandeme fedt (tøhø) at være for lille til deres festtelte. Og skal aldrig mere være så stor igen.
Og apropos Zizzi og andre "storpigebutikker", hvad sker der for dem der designer deres tøj?
"Hmm, lad os se. Vi skal designe tøj, som kvinder op til str. 58 kan gå i. Hmm, what to do? Aha! Nu ved jeg det! Vi laver en masse ærmeløse overdele. For alle ved jo, at overvægtige mennesker vildt gerne vil flashe overarme og flaprehud. Og kjolerne og trøjerne syer vi efter designet på et fortelt. Og så klasker vi lige en masse blomster og palietter på. Og en bindebånd på størrelse med en sytråd, som rigtig kan forsvinde ind i sidedellerne."

Har modtaget en udfordring as we speak. Fra en skøn kvinde. På det der Endomondo. "Hvem kan forbrænde flest kalorier?"
Hmm, nu har jeg jo kun to arbejdsdage tilbage. Mandag og torsdag. Og mandag arbejder jeg hjemmefra. Har jeg lige bestemt. Så skal tiden jo bruges konstruktivt. Så er det dælme på med skoene og en tur i skoven. Vil ligesom hellere bruge tiden på at  forbrænde kalorier end at være i nærheden af tyskerchef. Og andre diagnoser.

Nå, må hellere få noget tøj på. Og få vasket manken. Gråstænkt fræser omkring mig med uhyggelige hurtige skridt. Han mangler bare lige et par stave i hænderne, så kan han joine Hanne fra Herning i en dyst i stavgang.


Nå, senere...