torsdag den 21. juni 2012

Fashion...Fab....Ish.

Jeg følger sådan lidt med fra lurerfronten forskellige steder på nettet, når kvinder flasher deres tøj. Og indrømmet, selv om jeg stort set har kørt den samme bohemestil siden jeg var teenager, så nyder jeg da at blive inspireret. Mange af dem er dælme inspirerende.

Men så er der det, som jeg ikke forstår.

Solbriller i str. 28", og designet efter en flue.
Jeg begriber det ikke. Mange ligner jo insekter. Jeg ejer godt nok et par, men de bliver udelukkende brugt til at sidde oppe i håret. For mit ansigt er i hvert fald slet ikke bygget til at bære den type briller. Mine kinder kigger jo ud gennem glasset, for helvede.

Firsersmykker i billigt grimt plastik.
Det var ikke kønt dengang, og det er ikke kønt nu. Ligner jo noget der er stjålet fra en SFO.

One Piece/Jumpsuits.
Ja, de er garanteret skide lækre at have på. Og hvis det ikke var for min frygt for ubudne gæster, så kunne jeg også godt tænke mig at have sådan en at tulle rundt i herhjemme. (Heeeey ho, voksenbaby).
Men så er der jo dem som går i dem...som almindeligt tøj. Dvs. ude i offentligheden. Det forstår jeg ikke. For let's face it. Uanset hvor velformet en popo en kvinde kan rende rundt med, så gør det intet godt nogen baller. Overhovedet. Og som ekstra bonus, så ligner det faktisk en fangedragt, hvis man vælger den i en kæk orange.







Bukser der hænger under ballerne! Warum? Hvorfor? Whyyyy?
Det er nok den mest tåbelige modetendens jeg længe har set. Og hvordan får de kærester? Hvem vil dog ses sammen med sådan en vandskabning, som omtalte mænd altså kommer til at ligne.




Ornitolog-moden.
Hvorfor skal der være fugle (eller fowl, som min bedstemor ville have sagt), på tøj? Det ligner altså noget, som de unge på fyrre ville gå i.





Pludderbukser/Haremsbukser/Hængerøvsbukser.
Indrømmet. De er pisse dejlige at have på. Og jeg VIL have et par at tulle rundt i hjemme. Men uanset hvordan vi vender og drejer det, så misformer det altså en kvindes underkrop.
Goddag ridebukselår og lange baller og 34 cm. lange ben.




Og som rosinen i pølseender, kommer vi til de hulkorte kjoler.
Det er yderst muligt at jeg er lidt misundelig over at mine gærdejsben ikke er hulkortværdige. Og jeg ER stoppet med at spørge Gråstænkt: "Arrrjj, er det der da ikke bare FOR kort". For man skal ikke spørge om noget, som man ikke vil have svar på.
Men udover en snert af misundelse, så forstår jeg det altså ikke. Hvordan går de rundt i sådan en uden at flashe hæmorider? Bukker de sig aldrig ned? Bevæger de sig ikke?
Nej, jeg forstår det ikke. Men er åben for forklaringer.