mandag den 9. april 2012

Alderdommens ynde.

Jeg kan huske dengang jeg datede. Der var en af de allerstørste turn off når jeg kiggede på profiler, hvis en mand havde skrevet: "Ja, dåbsattesten siger godt nok, at jeg er 39, men jeg føler mig stadig som en knægt på 22". Nå men, farvel med dig. Hvor utiltrækkende.

Jeg har virkelig ikke noget problem med at blive ældre. Alt har sin charme. Og jeg har vist hældt vodka nok ned i mit liv. Nu drikker jeg mig fuld i rødvin i stedet. Det er langt mere sofistikeret og det ved I også godt.
Nej, seriøst: Jeg har altså forelsket mig lidt i gammelkonesyslerier/puslerier.
Jeg elsker at handle madvarer. Det er skide hyggeligt at lave et stort krus kaffe og skrive indkøbsseddel og liste over hvem der har hvad på tilbud. Det er mit ugentlige frikvarter, når jeg starter Bjarnebilen og tøffer ud i det blå.
Jeg elsker at stå og snuse til samtlige dunke skyllemiddel, inden jeg bestemmer mig. (Ja, jeg er en rebel. Living on the edge. Jeg bruger skyllemiddel. Rigeligt skyllemiddel). Så mine indkøbsture tager temmelig lang tid. Der skal snuses og snages i hvert et hjørne og hver en tilbudskasse.

Og så elsker jeg virkelig at bage en god gammeldaws krydderkage og nyde et stykke med et krus kaffe, mens jeg med slumretæppe over benene, ser Hammerslag. Det ER sgu da hyggeligt!
Jeg er ikke nået dertil hvor jeg udelukkende ser TV2 Charlie og DK4. (Og afliv mig venligst bag en lade, hvis jeg nogensinde kaster min kærlighed på DK4. I guder; en tv-kanal der laver seperate programmer om fiskeri. Og hjemmeværnet. Og Dansk Top grusomheder. Det er jo grotesk).
Og jeg er heller ikke begyndt at bruge batteridrevet fyrfadslys.

Og mht. at ældes med ynde, så vil jeg gerne det. Med et par enkelte justeringer. Så når jeg siger, at jeg godt kunne ønske mig et par dråber Botox, så er det jo ikke fordi jeg vil ligne en 2. sorteringsdukke fra Mattel eller Linse Kessler...apropos. Så er det fordi jeg synes jeg er begyndt at ligne en hårløs kat i ansigtet. Og så vil jeg bare gerne have glattet den værste fure ud.

Det er okay at være frisk af sin alder. Det er faktisk mere end okay. Det er forfriskende i alle aldre. (Teenagere incl).
Men det er altså lidt sølle når en mand på 41 hænger ud med de 21 årige, opfører sig som en 21 årig på speed, klæder sig som dem og kun dater kvinder der stadig er teenagere...teknisk set.

Heldigvis er Gråstænkt en mand. Rolig, vidunderlig og småtosset på den helt rigtige måde.


Så skat; når du læser dette: Jeg elsker dig.



...og gider du ikke lige lave et krus kaffe til mig og tage et stykke citronmåne med?