fredag den 23. september 2016

At rejse er at leve - åbenbart

- Citat H.C. Andersen -

Og jeg kunne selvfølgelig tage fejl, men jeg tror sgu ikke han mente en casting til X Factor eller et one-night-stand. 

ALT (ja, versaler er nødvendige) er efterhånden en rejse. 


Torben 53 år:
"Så blev man da lige færdig med at bygge carport. Tak til alle gutterne for hjælpen. Det har været en skide go' rejse!"


Anita 33 år - deltog et enkelt afsnit i en random madkonkurrence:
"Selvfølgelig er jeg ked af at ryge ud, men det har været en fantastisk rejse. Jeg tager nogle gode minder med mig".


Jens 46 år - Konen har kneppet hans fætter og efterfølgende bedt om skilsmisse:
"På trods af alt, så elsker jeg dig stadig, Bente. Tak for en dejlig rejse. Jeg fortryder intet".


Der er ligesom ingen barre for HVAD der er en rejse. Er det så også en rejse jeg har været på i dag, da jeg gik i Meny og købte æbler på tilbud? Skal jeg lave et opslag på Facebook med et billede af min ladyshaver og takke den for rejsen, da den pløjede sig gennem markerne af hår på mine ben? Er det en rejse, når jeg har ligget på sofaen en helt dag og holdt Netflix-marathon?


Arh, men stop nu jer selv og jeres rejser. Det lugter jo langt væk af at I gerne vil fremstå dybe og poetiske. Jeg vil vædde med, at det er de samme typer, der d. 31. december slår en takketale op som statusopdatering:

"Så rinder endnu et år ud. Og uha, sikke et år. Bilen blev skrottet og jeg blev cykelejer. Det var også året, hvor vi endelig fik ryddet op på loftet og kørt alt på losseren og hvor vi fik anlagt bed i forhaven. Det har været en skøn rejse. Tak til alle jer der har været en del af den - jeg glæder mig til at tage hul på et nyt år og en ny rejse med jer".