lørdag den 17. oktober 2015

Kære TDC



Kære TDC

Tak! Tak for jeres gentagne forståelse for mig og min hukommelse, som er i restordre.

Af uvisse årsager (jeg kan ikke huske dem), glemmer jeg måned efter måned at betale min internetregning. (Imponerende, egentlig. Det ville svare til at glemme at trække vejret).

Ja, kære TDC; jeg burde tilmelde jeres regninger til betalingsservice ligesom jeg har gjort med de andre regninger. Men jeg glemmer det. Og hver måned er den samme.
Jeg sidder og surfer og pludselig får jeg et lyst øjeblik. Forbindelsen ryger og jeg kommer i tanke om, at overskuddet på min konto jo ikke skyldes dygtig sparsommelighed, men at jeg endnu engang har glemt jer.

Og så genstarter jeg routeren. Og krydser fingre, mens et angstanfald arbejder sig gennem mine krop. Og en lettelse på størrelse med en 72 årig nonnes første orgamse, glider gennem min krop som en lykkelig tsnunami, når jeg ser, at jeg stadig har kontakt til det store www.
Herefter åbner jeg min mail og tjekker datoen på girokortet og kan - trods mine ringe matematiske evner - hurtigt regne ud, at jeg er gået en uge over tiden. På rykkeren.


Ja...det er ikke så godt.

Og så kører møllen igen. Same procedure as every month.

* Betaler min regning.
* Sender jer en mail.
* Ringer op og undskylder.


Og I er imponerende hver eneste gang. "Okay, jeg rykker lige betalingsdatoen en uge, så din forbindelse forbliver åben".


Kære TDC. I er skønne! Og for ligesom at udpensle hvor skønne, vil jeg fortælle jer, at jeg det sidste hele år har betalt for noget, som jeg slet ikke bruger. Og det nager mig slet ikke. Det manglede sgu da bare.
Det er jo heller ikke jeres skyld, at jeg ikke har opsagt min Home Duo aftale, selv om jeg aldrig bruger min fastnettelefon, fordi stikket er revet ud pga. et ugentlig spam af opringninger fra ældre syge borgere, hvis læge åbenbart har et telefonnummer, som minder meget om mit.
Det er ikke småting jeg ved om fremmede mennesker helbredsmæssige tilstand (og fodproblemer), kan jeg love jer for.
Det er edderrøvme mange penge jeg har snydt mig selv for. Jeg burde have taget penge for at lytte til de stakler der ringede med besværet åndedræt.


Så kære TDC. Jeg kan lide jer! I har været mere tålmodige end jeg har været overfor de børn jeg passede i en børnehave engang.


Det er fandeme service!