fredag den 23. januar 2015

X Factor...ej, men for helvede...

Jeg har allerede hidset mig op over flere af deltagerne, men nøjes med at fremhæve to af dem.


Nanni - kvinden med Danmarks mest udfordrede øreflipper


Hun synger okay. Altså, det er ikke falsk eller noget. Faktisk er der lidt Beth Hart over hende. (Lidt!). Jeg kan godt lide hendes hæshed.
Men hvor burde hun virkelig bare kun åbne munden, når det var for at synge! Den attitude og solariemisbrugte hud og den stakkels højre øreflip, som er på nippet til at dele sig i to pga. alt for stor ørering, der som en osteklinge skærer sig igennem en 45+ Danbo, irriterer mig noget så grusomt.
NOGET SÅ GRUSOMT! Og så kan det fandeme ikke være sundt at have så stram en hestehale.


Jógvan - manden der burde sluge et glas afføringspiller


Han er pæn. Det er han virkelig. Men for pokker! Har vi ikke hørt det der før? Han synger Sveinursk. Been there, done that - ingen ny stjerne på musikhimlen.
(Vandt Sveinur egentlig? Googler lige...Nej...det gjorde han da heldigvis ikke).
Den der anstrengte stemme er bare så irriterende i længden. Lyder jo fandeme som om, at der er en virkelig slem forstoppelse i samtlige meter af tarmene.

Poul Krebs startede hele bølgen. Og derfra er det bare blevet mere og mere smertefuldt at høre på.



Min favorit er Sophia - kvinden der kunne omvende min seksualitet


Hun er nuser. Hun er køn. Hun synger med indlevelse og inderlighed. (Okay - man kunne fristes til at skrive, at hun er voksen-udgaven af Ida, som vandt for....? år siden. Men Ida var jo også skøn!)
Jeg hepper på hende. Det bør sgu belønnes at være lige så smuk som sin sangstemme.