søndag den 14. september 2014

..........???.....................

Jamen, jeg aner ikke hvad jeg skal kalde overskriften?

Ganske kort: Jeg har lige kæmpet mig op til overfladen og oprejst stilling. Skal vi ikke bare sige, at det gik skide hyggeligt og godt i aftes? Jo, det gjorde det nemlig. Og jeg betaler prisen i dag.

Masser af fed musik, masser af gode snakke, masser af rødvin, masser af latter og så lidt Irish Coffee og Bailey. Og en Hætte der stod på fortovet kl. 04:45 i nat og krammede farvel og på gensyn og fuldstændig i mavekramper af latter, fordi jeg på det tidspunkt og med en promille på 3.8 (mindst), syntes, at det sjoveste i verden var klippet fra Hot Shots filmen med tipi-teltet, der havde ringeklokke og adskillige låse på teltdugsdøren.

Don't ask.

Skred grinende i seng, vågnede fire timer senere - stadig stangfuld - og blev liggende i sengen til kl. 15:00. Først der følte jeg, at jeg var klar til at tage turen på trapperne op.
Rundede toilettet, og bruseren og styrede direkte mod sofaen, hvor jeg ligger nu med verdens ondeste tømmermænd og totalt blues i hele legemet.
Har googlet lidt. Med søgeordene: "Tømmermænd og depressiv" og faktisk, er det ikke mig der er noget galt med. Der står, og jeg citerer ordret:

"Alt det kunstige, vi putter i hjernen, har den dejlige bieffekt, at man bagefter betaler ved at få en ned-periode. For når hjernen får tilført et kunstigt stof, så stopper den med at producere det selv. Derfor er det stof væk i hjernen, indtil hjernen selv begynder at producere stoffet igen, og derfor betaler man ofte selv i kraft af depressionslignende følelser,« fortæller Thomas Raab, der er videnskabsskribent og ekspert i hjerner.
Forskning peger i retning af, at de mest interessante stoffer i denne sammenhæng er dopamin og serotonin. Alkohol kan nemlig give en kunstigt øget serotonin og dopaminaktivitet, som umiddelbart får én til at føle sig fantastisk, men som kommer til at mangle i hjernen, når festen er slut".


Det forklarer bare alt.




Godnat.