onsdag den 21. maj 2014

Så luk dog røven, din klamme teenagekost

Var et smut inde i byen. Da jeg kom ud fra en butik og gik tværs over gågaden, sad der en virkelig nusset teenagetrunte på en bænk sammen med sine venner. Ved ikke lige om hun ikke fik nok opmærksomhed fra sine venner, men i hvert fald gik hun i gang med at sidde og bræge et "ginger ginger ginger ginger ginger" på repeat med en virkelig irriterende skinger stemme med en påtaget vesterbro-dialekt.

Vendte mig om og fik øjenkontakt med hende, hvilket blot boostede hendes stemmebånd.

Ej men for helvede...lille lede snottøs. Havde den vildeste lyst til at gå hen til hende, trække hendes virkelig klamme kasket ned over issen på hende og brøle hende ind i hovedet: "Luk røven, din lille krampe" og så dunke hendes hoved ned i skraldespanden ved siden af.

Er det virkelig sådan ungdommen forsøger at provokere nu om dage? Eller var hun bare mentalt tilbagestående? (Hun lignede sådan en).
Havde faktisk lyst til at vende om og fortælle hende, at jeg egentlig var ret glad for at være ginger, og at hun burde lukke røven og kigge på sin egen hårpragt, som mest af alt lignede noget der var blevet dyppet i en blanding af leverpostej og palmin. Men droppede det, fordi jeg mellem os sagt, befandt mig midt i et helvede, fordi jeg sådan set havde fået akut diarré og derfor ikke helt stolede på min lukkemuskels stramhed, hvis jeg hidsede mig for meget op.

Dagens gode køb:




Dagens fejlkøb:
I guder! Fandt et par bukser i Føtex. Sådan nogle i blødt let stof. Med elastik og pludderben. Med andre ord; de perfekte hjemmehyggebukser.
Troede jeg. Og derfor startede jeg også med at flå prismærket af, før jeg prøvede dem. Var sikker jeg skulle bo i dem.

Nej...!

Endnu engang har "fede-pige-tøj-designerne" præsteret at makke noget sammen, som bare slet ikke giver mening.
Fra knæene og op var de grotesk store. Fik 30% større lår og omkring røv og hofter posede stoffet så meget, at jeg fik akut Anders And røv. Hvilket blot blev fremhævet endnu mere af de sære underben på buksen: Som sad lige så stramt som leggings.

Giver jo for helvede ingen mening.