torsdag den 13. februar 2014

Hætte-nyt

Kloakrenovering:

Kører på sidste niveau. Skal jeg da lige love for. Alt er pløjet op udenfor. Så meget, at jeg godt kunne se i går, at posten ikke sådan lige kunne komme ind til mig. Så det sad jeg og skumlede over i min seng.





Havde det bare været rudekuverter, ville jeg selv have gravet hullet udenfor endnu dybere og evt. hamret et stødhegn op udenfor. Men nu var det sådan set mit kort fra YouSee jeg ventede på, så jeg kunne få glæde af mine nye kanaler.

Men så var det, at der skete noget, som fik min respekt for Post Danmark helt op at ringe i allerhøjeste klimaks.
Mine ruder er lidt højt oppe. Og pludselig hørte jeg en lyd...



Tror fandeme aldrig før, at jeg er blevet så glad for at se en hånd og et rødt ærme! Så sødt! Dét er edderrøvme service. 
Havde lyst til at voldkysse posten, da hun sagde:; "Ja, jeg tænkte, at det jo godt kunne være, at du var hjemme". 

Så jeg fik mit kort. Og fik fundet kanalerne. Og...Ja, så kom jeg egentlig ikke ret meget længere. Kombinationen af tv-signal og ny sofa var ikke godt for mine oprindelige planer. 
Vågnede kl. 22:00, vendte mig om på den anden side, og sov videre til lyden af tv'et (man skal jo udnytte af det er der igen), og vågnede da mobilens alarm kimede i morges, da jeg skulle på arbejde. 

Det var fandeme rart. 

Så nu har jeg egentlig lidt småtravlt. Hytten er vendt en lille smule med vrangen ud, og jeg får 14 søde mennesker på besøg lørdag aften. Så jeg skal egentlig i gang med at komme til bunds i to-do listen:

- Støvsuge.
- Vaske gulve.
- Tørre støv af.
- Vaske vinduer.
- Fjerne pinlige ting. (Som jeg sikkert røber alt om, når jeg bliver fuld).
- Fjerne hessian på benene. (Så der ikke er noget der stikker ud gennem nylonbenene)
- Gøre toilettet rent.
- Få styr på kælderen, som ligner noget en selvmordsbomber har været i nærkontakt med. Ikke at jeg regner med, at festen rykker i kælderen, men ordnes, det skal det. 
- Undersøge terrandaen for døde rotter.
- Vaske gardiner. (Decembers stearinlys har givet dem lidt patina)
- Fjerne madvarer med egen IQ fra køleskabet. 


Så jeg skal egentlig igang.  Skal også have fundet lanterner frem til trappen, så der er bare en lille smule lys derude. Gider ikke faldne gæster. 


(Og ærligt talt; hvornår bliver stormskaderne udbedret?! Fandeme da træls at jeg ingen lys har ude ved fordøren, at fordøren er semi-smadret, at gelænderet hænger og dingler og at postkassen er fladmast.)