torsdag den 27. december 2012

Min krop er et tempel

Bygget af spritstive polakker.

Ja, så er man søvnløs igen. Lige for en gang skyld. Bliver vanvittig af det.
Har ligget og pludret som en touretteramt papegøje, men kunne ligesom godt mærke, at nu ville Gråstænkt gerne sove.
Så gik jeg op og vejede mig. For ligesom at gøre status over den faldefærdige rønne.
Det kunne have været værre. Er ikke selvmordstruet. Men har sagt til Gråstænkt, at vi genoptager den gamle metode: En ny parfume for hver sammenlagte 10 cm. der ryger omkring talje/lår.
Og så er det hermed vedtaget, at for hver 500 gram jeg taber mig, skal der købes en pakke margarine. For ligesom at illustrere nedgangen på vægtkurven.

(Det ender sgu nok m. at det forøgede salg af stegemargarine, gør at fedtafgiften bliver genindført).

Billedbeviser vil blive lagt herind af margarinebjerget. (Pakkerne! Ikke min krop).

Nå, men søvnløsheden...Bliver vanvittig af det. Og ved jo ligesom godt at det skyldes stress og tankespind. Hvilket ikke gør det meget bedre.
Det er røvkedeligt om natten. Jeg overvejer næsten, kun næsten, at klikke mig ind på eBay for at søge efter sovepiller.
Og det er lige før at jeg ikke er for fin til at købe på det sorte marked. Lige før.
Gør det ikke. Bare rolig.
Men hvis der er en læge der læser med: Hvad koster en bette recept?

Nu sidder jeg så her og lurer i mørket. Og har lavet et stort krus "Godnat Urtete".
Sidder og tænker på, at jeg glæder mig til at få tabt de skide kilo, og at holde vægttabet denne gang. Hvor pinligt det end lyder, så gik det galt sidste gang, fordi en masse absolut skulle lyve og sige: "Ihhh, hvor ER du blevet flot. Nu skal du da vist heller ikke tabe ret meget mere?" Og så gik det stille og roligt galt, i takt med at en masse ting stressede mig. Jeg åbnede simpelthen munden for meget.
Men skidt...der har været andre ting der har haft første prioritering. Vigtigere ting der skulle på plads.
Jeg skal sgu nok nå mit mål. Og gid jeg da aldrig fik større problemer.

Men mens jeg lå i sengen og tænkte over at blive slank, kom jeg til at tænke på hvilken kvinde der er mit forbillede? Sådan kropsmæssigt.
Og svaret er bla. Kate Winslet. Gudinde figur!
Heldigvis er min smag da blevet bedre. Husker tydelig hvem jeg drømte inderligt om at ligne, da jeg var barn.






Yes yes, Lise Haavik fra Trax. "Du er fuld af løgn. Når du si'r vi kun er venner. Jeg er med på spøg'n lidt endnuuuuuuhuuhhhu."

Jeg var et kikset barn. Og manglede muligvis også en smule realitetssans. For hende her ønskede jeg også brændende at ligne:







Den lader vi bare stå et øjeblik...