søndag den 16. februar 2014

Bagstivshætte

Er blevet gammel. Det er jeg sgu. Er ikke vant til at drikke mig i hegnet på den måde.

Altså...efter gæsterne gik i nat, drak jeg resten af af mit vin. Og så gik jeg som tidligere beskrevet i gang med at slæbe havebordet ud på terrandaen. Det var fandeme tungt som et ondt år.
Fik væltet det om på siden. Den forkerte side, åbenbart. Og kunne nærmest ikke få det op igen.
Det fik jeg dog. Men så var det, at bordet ikke rigtig ville med ud. Satte sig i hvert fald i spænd i døren.

Men fik det da ud. Efter ret lang tid. Og har pisse ondt i foden. Og ryggen.


Og nu er jeg bare bagstiv. På den der virkelig trælse måde, som kun singler kan have det. Har pisse ondt af mig selv. Savner nogen. Noget. Ét eller andet. Noget nærvær.
Så jeg hoppede ind på den der datingside. Og skred med det samme igen. For vil jo ikke have hvem som helst. Og under INGEN omstændigheder en fra den der side. Never ever!
Men det er sgu da træls. Sengen er alt for stor. Lige nu, i hvert fald.
En veninde sagde: "Så sæt da Bridget Jones på dvd'en, og gem dig under dynen. Hun er mere uheldig end du er. Det må da være en trøst".

Mrm, som om. Hun er ikke en skid uheldig. Hun har jo faktisk ham der elsker hende og ham som har et lækkert sødt smil, pææææne underarme.
De eneste mænd der er interesserede i mig, er åbenbart udviklingshæmmede, forbrydere, selvglade eller lidt for glade for dyr.  Jeg har chips mellem brysterne og krummer i sengen, og et hår der var pænt i aftes.

And that was it. Right there. That was the moment. I suddenly realised that unless something changed soon I was going to live a life where my major relationship was with a bottle of wine... and I'd finally die, fat and alone, and be found three week later half-eaten by Alsatians. Or I was about to turn into Glenn Close in Fatal Attraction.

"Resolution number one: Obviously will lose twenty pounds. Number two: Equally important, will find sensible boyfriend to go out with and not continue to form romantic attachments to any of the following: alcoholics, workaholics, commitment phobics, peeping toms, megalomaniacs, emotional fuckwits or perverts. And especially will not fantasise about a particular person who embodies all these things.