søndag den 16. februar 2014

Aloha

Er  I klar over, hvor besværligt det er at slæbe et bord ud på terrassen midt om natten? Pænt fuld.
Nej vel...

Nå...mange flasker vin senere, er nogen taget hjem. Og nogen er i byen. Og jeg skulle egentlig i seng.
Og jeg kæmper med at skrive korrekt. Hvor svært kan det være?

Meget. Men ordnazist som jeg er, lamper jeg mig gennem stavekontrollen. Det skal ikke hedde sig.

Skøn aften. Søde mennesker. Og selv om jeg er fuld, behøver jeg ikke at skrive, at det var en fantastisk aften. På trods af at nogen manglede. For det gjorde de. Eller dem. Eller den. Eller nogen.

Alt for fuld. Magter det ikke. Lidt for rundtosset. Kan jo for helttfed ikke lægge mig i min seng. Ikke nu. Alt snurrer rundt. Skulle nok ikke have givet den gas med Bailey.
Hvor længe kan jeg vente med at gå i seng?

Nu også kvalme.

Og hvor er mine briller?

Har knoklet med at hive havebord ud på terrandaen. Tog fandeme et kvarter.
Burde fylde opvaskeren. Magter det ikke.

Drikker mig for fuld alt for sjældent. Er alt for rundtosset lige nu. Mellem os, magter det ikke.
Der burde findes en "nu er du ædru" pille. Så havde jeg slugt 14.
Hader at gå i seng når alt gynger. Men bliver nok nødt til det.

Har fundet ud af hvorfor ordbog er dum. Den stod på finsk.

Skrider i seng.