lørdag den 12. oktober 2013

Fornufthætte?

Det er lørdag aften, teenagerne er hos deres far, og jeg kan lave lige hvad jeg vil. Havde faktisk overvejet at kontakte gammel ven, og høre om jeg ikke lige skulle kigge forbi med en flaske vin, som han og jeg kunne dele.
Men nu er jeg i et dilemma.

Snupper lige en for og imod liste:

For:
- Skide hyggeligt kunne det være.
- Og sjovt. Helt vildt sjovt.
- Og savner ham faktisk.


Imod:
- Der er en risiko for, at en flaske kunne blive til to eller tre. Og jeg skal sådan set være klar til middag i morgen, hvor min chef henter mig, fordi vi skal til brunch hos kollega.
- Har kun 4 treo tilbage.

Jeg ved godt, hvad der ville være den sjoveste beslutning. Men jeg ved så også, hvad der ville være den klogeste.
Man kan sige...det er jo heller ikke skidt at sidde herhjemme i sofaen med stearinlys tændt over det hele, Spotify, tæppe, te og Candy Crush. (Og hér kan man så virkelig læse, at jeg ikke er 28 år længere. Mangler egentlig bare en skive syntetisk marmorkage og en medrivende roman i Familie Journalen, så er pensionisttilværelsen i hus). Men altså...jeg kan godt lide roen. Og alenetid. Og simple hyggeeffekter, som får mig til at slappe af.

Er i øvrigt også voldsom glad for, at der ikke var den der lede tendens med at diskotekerne tog billeder, dengang jeg gik i byen. Og uploadede dem til Facebook dagen efter. (Og den lokale avis, for det ikke skal være løgn).
Ej men, tør da ikke tænke tanken til ende...At blive mindet om min brandert i offentligheden dagen efter.
Man ville typisk kunne se mig på billeder, hvor jeg:

a: Synger. (Tror jeg er verdens bedste sanger, når jeg er fuld. Er sgu tæt på, at jeg står med den ene hånd på øret, som om jeg står med hovedtelefoner på i et studie)
b: Støtter mig til bardisken.
c: Ligger på gulvet, fordi jeg fejlbedømte afstanden til bardisken.
d: Drikker en kæmpe fadøl og fejlbedømmer afstanden til munden, og hælder halvdelen ned i brysterne.
e: Står spritstiv i et hjørne, og tror ingen ser mig, mens jeg hiver strømpebukserne op.
f: Kommer gående med 3½ meter toiletpapir hængende fast under skoen.

Uoverskueligt...


Nå....

Er måske ikke i aften, at jeg bliver fornufthætte...Tror måske, at ven kigger forbi. Måske. Intet er sikkert.
Burde nok også bare blive siddende i sofaen, og være stille. Men altså, der sker omvendt heller ingen skade ved at man drikker et glas vin, genopfrisker minder og lytter til musik. Vel? Og han har Bailey. Og god musiksmag.

Nå, han kommer. Om lidt. Dilemmaet er løst.