søndag den 16. juni 2013

Rødhætte vs. bikini vs. pirater

Gråstænkts datter er netop daffet på sommerferie. De næste to måneder skal hun bo på en båd. M. sine bedsteforældre.
Jeg véd godt, at der både bliver tale om det fynske og franske øhav. Men lad mig sige det meget klart:

Jeg gjorde det ikke!

Ville være enormt fristet til at ofre mine medpassagerer som hajføde. Eller jeg ville begynde at spekulere i at lege anker. M. beton i skoene.

Jeg elsker socialt samvær. Nyder at være sammen m. andre mennesker. Og ville nok krakkelere, hvis jeg skulle arbejde et sted uden kontakt til andre mennesker.
Men: (Og det er et kæmpe stort "men"). At være sammen m. andre mennesker non-stop i to måneder på en bette båd ville gøre mig ganske og aldeles vanvittig.
Vi skal op i Titanic-størrelse, før jeg ville kunne klare turen uden at true mine medmennesker. Manglen på alenetid, ville forvandle mig til en snerrende hystade.

Ville blive enormt fristet til at overtage roret, og sejle ind i et piratområde m. kæmpe sejl, hvor jeg m. sort maling havde skrevet:

"Fucking pirates...Are you cowards? Are ya? Come and get me. Filthy ugly bastards! I dare you!"





Hvorefter synet af mig i bikini, ville udløse flg. reaktion hos dem:










Men det er altså også okay. At jeg har det sådan. Det handler ikke om noget personligt. (For det meste). Det handler om, at jeg elsker mit eget selskab. Og netop dén form for kvalitetstid gør, at jeg på samme måde er enormt social.