lørdag den 22. februar 2014

Knaldhætte

Kan I huske det der tyggegummi/slik, som popper og springer inde i munden? Mrm...gæt hvad vi har et kg. stående af nede på arbejdet.

 Jeps; Pufsukker. Og Rødhætte blev 12 år igen.

Nogen burde fjerne det. Eller alternativt bare sætte det på øverste hylde, som jeg alligevel ikke kan nå.
Stod og talte med Bossen i går i et stille øjeblik uden kunder i butikken. Og det føltes som et Puf/Knald øjeblik. Så jeg kastede en (lidt for stor) håndfuld i munden. Og så kom der en kunde...

Pisse typisk. Står de udenfor og lurer og venter på, at jeg er mest uarbejdsdygtig?

Så betjeningen af kunden foregik sådan set med munden ret så lukket. Gjorde alt for at være professionel og lade som ingenting, men det er fandeme svært, når det knalder og puffer inde i munden, i ganen og ved drøbelen. Og lige når man tror, at skydningen er indstillet, så kommer der lige to knald mere.

Dagen før, trådte der en kunde ind, lige da jeg havde taget en bid af en sandwich. Så står man der; med kæmpe hamsterkinder og smiler, indtil man kommer i tanke om, at det sgu nok er mest smart at vende ryggen til, og spytte ud i en serviet.

Men heldigvis har vi kun dejlige kunder. Som vist bare sætter pris på nede-på-jorden-personale.

Dagens optur:
- Fantastisk arbejdsdag. Hold nu kæft, hvor gik det godt. Både samarbejdet med kollega, men også med min kreative side.
- En glad Ugle, som har bygget rede hele dagen på sit nye værelse.
- En glad sundhedssøn, som har besøg af kammerat.
- Pebermyntedråber er endelig færdig med at virke.

Dagens: Hvordan har du plads til det?
- Sundhedssøn, der til middag åd 25 kyllingespyd.

Dagens balsam for øjnene:
Lysestage i brug. Den jeg fik af bossen. Arrrhhh men, smukt syn!