mandag den 20. maj 2013

Luk nu røven, Holland! Eller æd en træsko

Misundelsen vil ingen ende tage, når det kommer til Danmarks sejr ved Melodi Grand Prix.

Op til showet, føg det m. beskyldninger om, at den danske sang var plagiat af sidste års svenske vinder.
Og nu har hollænderne taget de spidssnudede træsko på, og påstår at "Only Teardrops" er plagiat af et hollandsk nummer fra 2002.

Lyt her:

Danmark vs. Holland


Under dæknavnet "Laura", måtte jeg straks ile til tasterne på BT. Men jeg er slet ikke færdig.

Latterlige tonedøve hollændere. Bare fordi deres bidrag i år var så trist, at man fik lyst til at hænge sig i en rådden carport.
Vi kan godt blive enige om, at m. alle de sange der er skrevet i tidens løb, så er det noget nær en umulighed at producere en sang m. helt nye toner, som aldrig er brugt før. Ikke? Mrm.
Fis til Irland, og lur mig, om man ikke indenfor maks 23 timer, har hørt en fløjte, som har ligheder m. fløjten fra "Only Teardrops".

Og nu sidder jeg bare og tænker: Hvad bliver det næste?
At Lars Lilholt bobler op til havoverfladen, og påstår at vindersangen er plagiat af én af hans sange? Det skulle ikke undre mig.

Men: Nu hvor vi er røget i krig m. hahshovederne, så lad mig påpege, at de da vist har følt sig riiigeligt inspireret af Dybbøl Mølle.

Her: En mølle fra Holland.



Og her: Dybbøl Mølle:





Domme lelijke Nederlands. Voegen, waar zou ik je schamen. Heb je een klomp gerookt?