søndag den 14. april 2013

Kalve m. yvere


Gråstænkt er draget sydpå. Nærmere bestemt Hamborg for at aflægge sin lillebror og sin nyfødte nevø et besøg. Og jeg skulle sove grotesk længe...

Mmm. Som om! Ved ikke hvad pokker der sker m. mig, men vågnede i morges og følte mig totalt udhvilet. Kl. 06:15! Er jeg bare ved at nå der til aldersmæssigt, at krop vågner før daggry, for "at få noget ud af dagen"?
Hvad bliver det næste? At jeg har redt senge, spist morgenmad, skrællet kartofler, malket koen og katten og plantet blomster i altankasserne, når klokken slår 08:00 en søndag morgen?
Og at jeg pakker den turkise termoboks m. sandkage og 4 halve rugbrødsmadder m. fedtegrever og salami, og 4 halve franskbrødsmadder m. Gamle Ole, hvorefter jeg insisterer på, at vi kører en søndagstur og afslutter den m. frokost på klamt bord/bænke sæt ved rasteplads m. kaffe - tappet direkte fra pumpetermokanden.

Nå, snupper lige en liste:

Er det mon et tegn:
- At der i dag i min postkasse lå flg.: Seddel m. teksten: "Trænger du også til at tabe dig? Vi søger forsøgspersoner der gerne vil gå ned i vægt", samt en stor flyer m. teksten: "Vil du udfordres?" efterfulgt af en masse forskellige løb såsom f.eks.: "Silkeborg Triathlon" - "Midtjysk Bjergløb" og "Silkeborgløbet". Kan jo for fanden ikke engang gennemføre deres børnedistancer.

Det var nok ikke så smart:
- At jeg proppede yndlingstørklædet i vaskemaskinen m. Gråstænkts tøj. Glimmertråde har åbenbart revet sig løse og delt sig i flere hundrede småstykker, og klæbet sig til alt hans tøj. (Glitterstænkt)

Det var ikke mit mest lyse øjeblik:
- Da jeg i alvor kom til at spørge G., om hunkalve (ja ja, jeg véd godt (nu) at det hedder kvier) blev født m. mini yver.
- Da jeg kom til at påstå overfor nevø, at "pingviner skam godt kunne flyve".

Skal vi vædde m. at:
- G. ikke har Pepsi Twist m. hjem fra the land down under?

- Hvorfor jeg har frivilligt brugt tid på at glo på denne side?
Kinky Par

Skal man tro på, at:
- Dette bælte, som er til salg på Ugebladet Hjemmets markedsplads, faktisk er 80 år gammelt? Synes måske ikke lige, at "Britta" spændet ser ud til at være vintage.