tirsdag den 16. april 2013

Genbrug

Så gik gassen af mig. Skal jeg da ellers lige love for.
Havde ellers masser af energi da jeg kom hjem. Kastede mig over bulgursalat, lammefrikadeller, oksefrikadeller og grovboller. Altså, jeg åd det ikke. Jeg lavede det.

Og nu er jeg træt. Og mæt af at stå i maddunsten. Og stinker af lam og hvidløg.

Burde nok tage et bad inden jeg smutter hen til yndlingschefen. (Gad vide hvor længe hun skal rende rundt m. den betegnelse? Er trods alt ved at være et stykke tid siden vi arbejdede sammen.. Nå, men...Yndlings-L)


Nå, men I får sådan set lige ugens klumme herind. Går ikke ud fra, at I der ikke bor her i området, læser den lokale avis. Så helt genbrug er det ikke? Gengivelse? Jeps...Jeg orker ikke andet lige nu.







Nu er jeg ikke just selv den mest sammensatte person. Faktisk har jeg nogle læger mistænkt for, at de glemte at fortælle mine forældre, at noget gik galt under konstruktionen af mig.

Men okay, det var også i de glade 70'ere, hvor man måtte ryge i dagligstuen på barselsgangen, og hvor gravide faktisk måtte spise det, de ville. Modsat i dag, hvor dét at være gravid er en videnskab, og som nærmest kræver en ph.d at gennemføre.

Det var også i de glade 70'ere, hvor det ikke var lovpligtigt, at passagererne på bagsædet skulle være fastspændt. Hvilket gør det oplagt at tro, at min kære far nok har lavet en del hårde opbremsninger i sin Datsun, og at jeg derfor med jævne mellemrum, nok har knaldet issen ind i ryggen på forsædet. Så man kan faktisk sige, at jeg er lovligt undskyldt.

Men hvad er det så, der går galt med dem, som fra naturens hånd faktisk er blevet belønnet med et normalt udseende?  Hvorfor værdsætter de det ikke? Her går jeg og forsøger hver dag at camouflere div. skavanker og buler og skævheder, og så render der naturligt smukke mennesker rundt, som helt frivilligt gør sig selv grimmere.

Jeg nævner i flæng:

Lundin-masken:
Kvinder der smører en foundation i ansigtet, som er 17 toner mørkere end deres naturlige hudtone.
Hvorfor? Hvorfor vil man frivilligt ligne en der har dyppet ansigtet i en spand Gori?
(Att: Mænd: Foundation = bruncreme)

Blowjob-munden:
Kvinder der tegner deres læbers form op med en læbeblyant, men som lader selve læberne forblive umalede. Warum? Det ligner jo, at de netop er blevet færdige med et 45 minutters langt blowjob.

Abnorme kunstige øjenvipper:
Som mest af alt ligner afrevne ben fra en stor husedderkop. Hvor fedt er det lige at have vipper så lange, at man risikerer af komme i klemme på en rulletrappe?

Benneweis-øjenbryn:
Okay...min yndlingsaversion! Hvad fanden sker der for de kvinder, som barberer de naturlige bryn af, og som i stedet tegner klovne-bryn med en sprittusch? Det er altså ved at være et nationalt problem med alle de kvinder, som render rundt og ser kronisk overraskede ud.
Endnu værre bliver det, når de ikke formår at tegne brynene lige. Så render de rundt og ser mistroiske ud, fordi det ene bryn sidder lavere end det andet.
Helt galt går det dog, når de får tatoveret øjenbrynene. Kan I lige se det? Når 92 årige Vera har taget sit sidste åndedræt, og lægen kommer ind til ligsyn og siger: ”Hmm...det ser ud til, at døden kom bag på hende”.

Andemund:
Det startede med at nogle kvinder lavede trutmund på billeder, og selv troede på, at de så sexede ud, men hvor de faktisk lignede noget, der sad på indersiden af et akvarie.
Men pludselig tog mundsagaen en endnu mere uheldig drejning, og nu er højeste mode åbenbart at ligne en and?  (Hvis I ikke ved hvad jeg mener, så Google ”duckface”)

Modetattoveringer:
Jeg synes at tatoveringer kan være hamrende smukke. Hvis de er gennemtænkte og personlige.
Men den der tendens med at få H&M tatoveringer, fatter jeg ikke.  Og med det mener jeg: Tatoveringer, som er højeste mode, og som alle får. For et par år siden, var det cupcakes.
Jamen, hvor fedt er det? At rende rundt med en kage på skulderen? Som hundredevis af andre også har?
Nu har jeg ikke selv tatoveringer, men hvis jeg skulle have en, så ville jeg da gå mod strømmen. Og evt. få tatoveret en krydderkage på bagsiden af låret.

Og sidst, men ikke mindst: Botox.
Hvis der er tale om det ekstreme, fatter jeg det ikke. Bare se Mickey Rourke, som engang var sex on legs, men som efter han gik amok i botox og lign. nu ligner noget, som er gået i forrådnelse.
Personligt synes jeg nu ikke der er noget galt m. at få glattet huden bare lidt.
Her i hytten er der dog delte meninger. Min gråhårede Ulv/bedre halvdel har meldt ud, at han skrider, hvis jeg får botox.
Så groft sagt har jeg valget mellem at ligne noget der er blevet glemt i tørretumbleren og have en kæreste. Eller at være udglattet og være enke...ehh...enlig. Vælger of course kærligheden.

Men...ærligt talt. Danske smukke kvinder med naturlig skønhed. Stop!
Hvorfor skal I ligne en fejlproduceret Babiedukke? Vær dog jer selv og fremhæv jeres personlige charme. I skal sgu være glade for, at I har sådan en, modsat undertegnede, som ligner et medlem af Muppet Show.

Dagens morale: Det er oftest det uperfekte, som bliver perfekt.