fredag den 14. december 2012

Jeg elsker pik

Ovenstående udbrød min 4 årige nevø helt spontant mens vi bagte pebernødder.

??

Hvis jeg nu var en semi-hjernevasket pædagog, så ville jeg straks indkalde hele styrken fra kommunen, og brøle "overgreeeeeeeeeeb" ud til gud og hver mand. Hvorefter jeg ville sætte ham til at tegne, og derefter analysere hans tændstikmand.

Men det er jeg ikke. Så jeg kvalte en latter, og fortalte, at "sådan et ord bruger vi slet ikke her i huset!".

Som om...

Men jeg passer mine nevøer i dag. To stk. på hhv. 4 og 6 år. Skide søde. Fasters guldklumper. Elsker dem højt.
(Men har m. garanti tinnitus, når jeg går i seng senere i aften). Lige nu spiller de X-Box m. mine børn. Og når der er nogen der kører ind i mindstemandens bil i spillet, skriger han højere end 15 skærebrændere på én gang.
"Naaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiii! Jeg VIL ikke mere. Naaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii."

Og så udbryder den 6 årige: "Nu holder du op m. at råbe". Hvorefter den 4 årige siger: "Jeg gider ikke at slås. Jeg vil bare spille". Og 1½ minut senere starter vi forfra m. "Naaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. NEJ! La' vææææææææææær!"


"Min bil kan køre hurtigere end din"
"Hvorfor?"
"Fordi jeg valgte først. Sådan er det."
"Naaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiii!"




Men der blev bagt. Pebernødder. (Som jeg kun har bagt 1000+ af de sidste 14 dage på arbejdet. Og store chokoladecookies m. Daim.





Og så er jeg blevet bedt om at flashe julepynten i mit hjem. Det må blive senere. Men adventskransen og juletræet kan jeg da vise.  
Adventskrans...hmmm...ja, jeg startede jo m. en traditionel granskrans. Som visnede ret hurtigt. Og så turde jeg ikke tænde den. Blot en lille gnist ville antænde hele molevitten.
Så jeg har ændret det til noget mere brandsikkert. Og ja, der er fire stager. Og ja, det er en osteklokke der er proppet m. små glaskugler.


Og mit elskede træ.