søndag den 23. december 2012

Dagen før dagen

Århh. Ligger under tæppet og lurer på juletræet.
Kan høre regnen slå mod ruden. Helt ærligt...det er sgu da topmålet af ondskab at lade sneen falde tungt og længe d. 23 december.
Idyllisk og smukt. Og lige når vi har fået opbygget en solid julestemning, der varmer helt ind bag hjertet, så kommer regnen.

Narrefissesne...

Nå, men det har været en dejlig dag. Efter min store tudetur i går, blev jeg så udmattet, at jeg sov til kl. 10:55 i dag.
Og så har vi holdt julehyggeaften m. bedsterne. Mine forældre har været her det meste af dagen, fordi mine børn skal være hos deres far juleaften. Har været en fantastisk dag.

Er faktisk første gang i mit liv, dvs. første gang i 37 år, at jeg heller ikke skal holde jul med mine forældre.
Grannavlestrengen skal hugges over i år.

Men er jeg klar til i morgen?
Joeh, faktisk. Mangler kun at røre risalamanden sammen. Og købe en mandelgave. Og lave maden selvfølgelig.
Ville vildt gerne i kirke i morgen, men der er ingen der vil med mig.
Gråstænkt krøller ansigtet sammen ligesom Kaj fra Kaj og Andrea, når jeg spørger ham. Og teenagerne kigger på mig, som om jeg har spurgt, om de vil se mig lave englehop nøgen.

Sig mig, hvor blev den ægte autentiske juleånd af? Spørger jeg bare...