onsdag den 29. august 2012

Uh-uh-uh-uh. Breaking News. Motorvej i Silkeborg!

Hører radio hver dag på arbejde. Og lad mig sige det sådan: Jeg har sådan en lyst til at tage ind og cutte nogle ledninger på den lokale radiostation.
Som om det ikke er slemt nok at de spiller Rasmus-åhåhåhåhåh Seebach og "Call me maybe" 32 gange om dagen/hver dag, så er de også gået i selvsving over kommende event. "Et historisk øjeblik for Silkeborg", kalder de det.

Det er en motorvej, for helvede! Som har været 88 år undervejs, fordi bøvhovederne ikke kunne blive enige om hvor den skulle ligge. Sgu da pinligt. Var jeg dem, så ville jeg bare åbne den vej i nattens mulm og mørke.
Men nej, der er dømt festivitas over Silkeborg. På fredag. Fra kl. 06:00. Hvor der venter festlige oplevelser for børn og voksne. ZzzzzzzZzzzzzzzz....
Hvor festlige kan de oplevelser blive? På en motorvej?
Er der testkørsel?
Ballonopsendelse?
Kommer Daisy forbi og klipper et bånd?
Kommer Seebach?
Bliver der spillet op til dans fra ladet af en lastbil? Af hjemmeværnets orkester?

Hov, sidespring. Jeg forestiller mig lidt af hjemmeværnets orkester lyder lidt i stil m. dette:



Nå, retur til motorvejen.

Festivitasen består åbenbart af biludstilling, taler og salg af pølser og vand...


Jamen, hurra!


?

Helt ærligt! Enten lader I helt være, eller også giver I den hele armen m. TV2 News helikopter, besøg af de royale, fri fart de første 25 min. og det der ræs...hvad er det nu det hedder? Hvor to biler fræser mod hinanden, og den der afviger først, er en kylling.
Se, så ville der være noget ved det.
Men næh nej, i stedet bliver der langet lumre pølser og tørt brød over disken, mens div. borgmestre står og taler om noget, som ingen alligevel gider at lytte til.

Det må I kunne gøre bedre, Silkeborg.

Den lokale radio havde en konkurrence i dag, hvor man kunne vinde noget dvd. Og fandeme om de deltagende ikke også blev spurgt:
"Glæder du dig til den nye motorvej?" (Man kunne faktisk se dem for sig...studieværterne. At de sad og hoppede spændt og havde meget store øjne, og var ved at pisse i bukserne af ren iver.).
Den ene lytter svarede: "Næh, det er faktisk ikke noget jeg går så meget op i". Hvilket udløste et: "Okay, må vi høre hvorfor?"


DET ER EN MOTORVEJ, FOR CRYING OUT LOUD! DET ER 12 KM. ASFALT DER BLIVER ÅBNET FOR OFFENTLIGHEDEN. GET OVER IT!


Nå, men radion sender i hvert fald live hele dagen. Direkte fra motorvej.

Og nu researchede jeg lidt mere. Ang. programmet for festivitas. Der er flere godter i posen, er der:
-Rytmisk Road Stomp.
-Akustiske gadedrenge.
-Mulighed for at få målt blodtryk v. lokal sundhedsbus. (Er det et hint til arrige trafikanter? For ellers giver det sgu da ingen mening). Desuden kan man få rådgivning omkring rygestop og vægttab. Yippekayyeahh!



Ved I hvad? Jeg tror sgu hellere at jeg vil aflægge Søstrene Grenes nye butik et vist den dag. De har også første åbningsdag. Meget mere interessant.