lørdag den 25. august 2012

Rødhætte beretter og beklager.

Vågnede i morges m. bodegastemme. Føles som om nogen har brugt et rivejern nede i højre side af halsen. Og er øm i legeme. Derfor bliver det en yderst stille lørdag. M. mange teenagere i huset.
Gråstænkts to piger kommer om lidt. Og så er der mine to. Plus teenagedatters veninde, som er på weekend. Fandeme godt jeg fandt et svin nede i Føtex på lidt over tre kilo. Vejret indbyder også til flæskesteg.

Gråstænkt må hjælpe i køkkenet i dag. Er som sagt lidt mat. (Og så må man godt overspille lidt. Ellers høster man sgu ingen ynk i denne hytte). Sofaen bliver min ven i dag. Og m. dyne i aften. Og masser af te. Og plastikcigaret.
Har ikke engang lyst til at ryge. Så ved man ligesom at jeg mener det seriøst.

Tog op til sød veninde og fik et krus kaffe. Og nu glæder jeg mig voldsomt til næste weekend, hvor der er:
1) Lønningsdag.
2) Åbning af ny Søstrene Grene her i byen. (Ved bare min bankrådgiver hader tanken).
3) Horrornight m. veninde. I hendes hjem. Hvor der bor en spøgelsespige oppe på førstesalen. På toilettet.. Note to self: Skal huske Tena. Og evt. spand.

Øjeblik. Laver lige noget kaffe.

Arhhh...Mokka. Fik lige en hyggesnak m. Gråstænkts ældste. Uden farmands ører. *Gnæk*

Nå...må hellere få lavet status over dagens program:

-Skal drikke kaffe.
-Skal jage G. i gang m. at skrælle kartofler.
-Bage kage til familie. (Kan jeg sagtens trods virus. Er en tapper kvinde).
-Køre i Fakta efter lakridssnører.
-Lave mad til familie.
-Indtage føde.
-Kramme sofa. M. yndlings nattøjet på. Og store sokker. Og dyne. (Ved I hvad? Det er faktisk ikke så skidt at være ramt af virus).

Da jeg var ved at bakke Bjarne-bilen rundt i gården for at komme op til veninde, og da jeg stille og roligt listede ud på gaden m. 2 km/t, blev jeg mødt af et sært syn på hushjørne.
Der stod en fordrukken kvinde m. mærkeligt hår, og nidstirrede mig. Ondt. Og i armene stod hun m. stor Collie-hund. Ved ikke lige hvad helvede problemet var? Var ikke engang i nærheden af at være tæt på hende. Hun gik forbi ude på fortovet, da jeg bakkede Bjarne rundt inde i gården.
??
Hun lignede log lady fra Twin Peaks. Bare m. Collie i armene i stedet for log.




Nå, nu vil teenagerdatter og veninde bage. Af ingredienser vi selvfølgelig ikke har hjemme. Og kagen skal åbenbart bages i en speciel bagefom. En pikkage.

Ak ja...