onsdag den 8. august 2012

Rødhætte anmelder: Kongehuset.

Mary og Marie gider jeg ikke anmelde. De er for smukke og har for pæne ben. Sådan noget arbejder mit selvværd ikke med!
De små prinser og prinsesser er kun børn, så de skal skånes for autodidakte journalister.
Frederik er konge! Nuff'said!

Men så er der de andre...


Vor Dronningemoder Margrethe:


Umiddelbart en god dronnning. Meeeen, jeg synes faktisk at hun ofte virker utrolig arrogant.
Og så fatter jeg ikke, at mens vi andre går med trælse tænder og ikke har råd til en fuld renovering, så render hun rundt med langt mere end min årlige bruttoindtægt - i lommepenge- om måneden! Og alligevel insisterer hun på at have patinatænder.
Og så fornærmer jeg vist ikke så mange (bortset fra Billed Blades læsere), når jeg skriver, at hun ikke var det kønneste barn i livmoderen. Men det er jo sådan noget man kan finde glæde ved som undersåt: At man, trods alt, er kønnere end dronningen.

Så er der franskmanden og prinsgemalen Henri:



Jeg kan godt lide ham. Det kan jeg sgu. Tror han er den med mest humor i slottet.
Og ja, jeg ved godt at manden måske ikke ligefrem taler perfekt dansk. Men for fanden...han er sgu da nemmere at forstå end Brian Nielsen. Det nasale fjols. (Det er mig en gåde hvordan hans kone kan tænde på ham? Han lyder jo fandeme som Ali Hahmann der har sniffet helium. "Årh...nu skal jeg ta' dig, din dejlige kvinde. Who's your daddy?"......Bvadr).
Og altså...okay, prinsens vine er udrikkelige ( i hvert fald dem jeg har smagt og jeg er ellers ikke kræsen, skulle jeg da lige hilse og sige)
Men jeg tror han er skøn. Jeg gad i hvert fald godt kværne nogle franske oste med ham. Og medbragt vin.
Er desuden imponeret over hans øjenbryn. Sikke en vækst.


Så er der Jokke Joachim:



Manden der endnu ikke har opdaget, at vi befinder os i år 2012. Flapøret taler jo så irriterende affekteret og korrekt, at selv Morten Korch ville sige: "Er De sød at tale mere normalt? Mine film skal jo gerne virke troværdige. Tænk over det, mens jeg cikler en tur".
Store fjols. Han kan sikkert ikke finde ud af trykknaptelefoner. Insisterer vel stadig på at ringe op til centralen.
Og så hans pinlige adfærd på divserne provinsdiskoteker, hvor han teede sig lige så åndssvagt og desperat, som bonderøvene til div. genbrugsballer på diverse kroer. (Har jeg hørt).
Og ER det ikke lidt for påfaldende og lidt for "So ein ding muss ich aus haben", at han finder sig en Mary-klon og gifter sig med?
Fatter hende ikke. Tænk sig at skulle bo på landet, og hver morgen vågne i et rødligt skær, fordi morgensolen skinner gennem mandens ører.
Kan altså godt forstå at kineseren hellere ville bo i lækker villa med normalt-udseende mand.