søndag den 13. september 2015

Fra 0 til 200 på 1½ sekund

Så hurtigt steg mit raseri i går.

Det hele startede i Singlegruppen, hvor de havde en tråd kørende med gamle billeder af sig selv. Barndoms- og ungdomsbilleder.
Skide sjovt at se. Men jeg kunne ikke drømme om at deltage. Har desuden også kun mine ungdomsbilleder på gammeldags vis: På papir - i fotoalbums.

Nå, men en af de mest normale mænd derinde og faktisk også en, som jeg har mødtes med et par gange på vennebasis, smider et ungdomsbillede. Som jeg kommenterer på, hvilket får ham til at efterspørge et billede af mig.
Jeg afslår det med begrundelsen, at det hører til i privaten. Og her har jeg jo netop mine teenageår med permanentet hår og 42" brillestel i hårdfør plast i tankerne.

Og så går der et par minutter. Og vupti. Så har manden været på Google og fundet et ældre billede af mig, som han så uploader i gruppen.






Og så så jeg rødt! Fuldstændig og aldeles rødt. Og kaldte ham en nar og et fjols, hvor alle kunne se det.  Og dét skulle jeg ikke have gjort.
For pludselig handlede det ikke længere om, at han havde tabt al situationsfornemmelse og pisset på alt der hedder respekt. Nu handlede det om, at jeg var ond og skrækkelig, fordi jeg havde kaldt ham grimme ting offentligt.


Hmm...


Skal vi lade den stå et øjeblik?


Det er okay at uploade billeder af andre offentligt, men man må ikke reagere på det offentligt?



Det jeg tændte allermest af over, var at han faktisk var en person, som jeg ellers havde proppet i kategorien: Cool og hyggelig.
Havde han været en jeg slet ikke kendte, ville jeg bare have anmeldt ham.


Nå, men det eskalerer. Han er rasende. For han mener, at når man kan finde det på Google, er det offentligt.
Og jo jo, det er det da. Hvis man lige ser bort fra loven om ophavsret. Og det kan jeg egentlig sagtens. Gud og hver mand nakker jo billeder fra Google. Helt uden at være onde mennesker. Fred være med det. Hvis folk ikke gjorde det, ville sider som 9gag og lign, jo ikke eksistere.
Men dette handler om ganske almindelig sund fornuft. Man smider sgu ikke billeder af andre gruppemedlemmer uden tilladelse. EOD!  Det er sært, barnligt og fuldstændig respektløst, når man

1: Kender hinanden.
2: Har frabedt sig at deltage i tråden med egne billeder.


Nå, men enden på det hele blev, at han sendte en besked om at han ville have sin fluefanger tilbage. At han hentede den NU og at jeg skulle stille den udenfor døren.



Og der må jeg sgu indrømme, at gassen gik ud af mig og at latteren tog over og skubbede raseriet i baggrunden.
Men bevares, manden skal da have sine ting tilbage. Ingen tvivl om det. Så jeg satte den ud på trappen og satte mig ind i stuen igen. Og her kunne jeg så høre det, som virkelig burde være en scene i en film ala. "De Grønne Slagtere".

Ca. 10 min. senere, hørte jeg en bil komme trillende ude ved fortovet og parkere i tomgang. Herefter lyden af skridt - herefter lyden af en bildør der smækkede og til sidst lyden af bilen, der fræser af sted igen.










Ej, men for helvede...En fluefanger. Only in Jylland.