lørdag den 13. august 2016

Nå, men hej...

Jeg har undersøgt markedet...så at sige. På "bevæg dig" måden. Veninde er blevet min faste gå-makker. Men jeg er ligesom også klar over, at der skal sved på panden nogle gange. Og helvede skal fryse til, før jeg sætter mine ben i et fitnesscenter og leger tumling blandt perfekte mennesker i perfekt form.
(Nogen burde lave et Fedtmulehold).
Samme veninde vil gerne gå til Zumba med mig. Ja, jeg kan godt høre. Jeg er kun få meter fra at handle i Føtex iført crocs og blomstrede leggings og frisk tofarvet korthårsfrisure. Men vi gør det for at få motion og samtidig være sammen og grine. Og være et sted, hvor de unge smarte ikke hænger ud.

Men indtil vi finder et hold, skal der jo ligesom ske noget andet. Så jeg har støvsuget nettet for "hjemmetræningsvideoer" og troede jeg havde fundet den perfekte. For det startede glimrende. I min stue. Med gardinerne trukket godt for.
Godt nok ejer jeg ikke rytme i min krop, så jeg lignede en person med lammelser i venstre side af kroppen, der var sekunder fra at drukne. Men jeg svedte og det er det der tæller.
Men så gik det galt. Det vanvittige kvinde på min skærm gik i gang med planker og armbøjninger og mærkværdige stillinger, som min anatomi slet ikke er konstrureret til at kunne gennemføre. Og da jeg opdagede nabokatten, der havde sneget sig ind og bare sad og gloede forbavset på mig, da jeg skulle lave "høje spark" som var så lave, at jeg vel ikke engang kunne have sparket hovedet af en mælkebøtte, gav jeg op. Kunne i øvrigt også høre nogen huje ude på gaden og råbe: "Jarrhh, kom så". Jeg ved godt, at det ikke handlede om mig, men paranoiaen overtog alligevel og jeg turde ikke tage chancer.


Så nu har jeg fundet en ny video. Og fremover skrider jeg i kælderen og træner. Og faktisk har jeg siddet på min flade og set hele videoen fra start til slut - helt uden så meget som at vippe med fødderne. Men jeg skulle jo sikre mig, at der ikke kom trapezgynger, ribber, tov og andre udfordringer, som jeg får ptsd af at tænke på.


Det bliver rigtig grimt. Men forhåbentlig bliver resultatet godt...med tiden.