onsdag den 27. januar 2016

Tilfældige tanker i en stor pærevælling

* Danmark tabte kampen mod Tyskland. Det forstærker blot mit antiparti mod dem. (Tyskland - ikke Danmark). Spørg mig ikke hvorfor, for jeg kan ved gud ikke give en ordentlig grund til det. Men jeg bryder mig meget meget lidt om det land. Og så hjalp det jo ikke på det, at der var en tysker i min eks' familie, som var den største krampe ever.
Men alligevel, ikke? Det er sgu da lidt sølle, at jeg kan se mig gal på et helt land.
(Men deres sprog er grimt, deres cykler er grimme og de er generelt virkelig kiksede. Jo, de er).


* Jeg er så træt af den måde Danmark bliver omtalt i udlandet på. Træt træt træt! Tak Bamsefar Løkke og Støjkost. Smukt håndteret. Og jeg er træt af danske racister, som ikke evner at se nuanceret på flygtningedebatten.
Men jeg er mindst lige så træt af, at langt de fleste kun fokuserer på regeringens håndtering af flygtninge. Hvad med "vores egne"? (Og ja, jeg er nødt til at bruge citationstegn, for ellers skal der sgu nok komme en blæsende med en sitrende pegefinger og bede mig uddybe, hvad jeg mener med "vores egne"). Regeringen er ikke kun røvhuller for de rejsende fra syden. De er mindst lige så store røvhuller overfor vores egne, som bare ikke har skide meget medvind i livet. Menneskeværd måles i arbejdskraft. Folk bliver proppet i kasser inddelt efter hvor meget de er værd for samfundet. Og dem der af private årsager er sat udenfor arbejdsmarkedet, bliver proppet ned i den mest fugtige papkasse uden nogen som helst form for bæreevne. "Så kan I lære det, dovne røvhuller. Nu filer vi lige flere penge ud af jeres indkomst. Så kan det måske være I kan få snøvlet jer sammen til at blive en af os andre. Kom nu Mulle, du vil jo gerne være med i klubben, ikke?"

Er det mon muligt, at vi også kan gøre plads til lidt fokus på dét?



* Skal have vaseline med i seng i aften. Og ikke på den frække måde. Hud på hælene har nået et stadie, hvor der er set tvebakker med mere blød og jævn overflade.


* Glæder mig til fest/hyggeaften med to skønne veninder om 1½ måned. Vi skal spise hyggenaps, vi skal høre 80'er musik mens vi drikker 80'er drinks, lægger make-up og som prikken over i'et og som et perfekt cumshot, fuldender vi det hele med 80'er parykker.
Yes, vi skal til 80'er fest. Og det bliver godt!


* På mandag, ikk'å? Der vender min tidligere søde veninde tilbage som min kollega. Og hold nu kæft, hvor jeg glæder mig. Det bliver fest, det bliver hyggeligt og sjovt og det bliver benhårdt og en kæmpe udfordring med helt nye opgaver. Mellem os, ikke? Så er jeg ved at blive en smule stolt over tilbygningen på mit cv.



* Jeg har bagt fastelavnsboller i dag. På jobbet. Og den der følelse, når man har stirret med Ali Hahmann øjne ind gennem ovnlågen mens basserne blev bagt og når bollerne kommer ud uden at have lækket så meget som en dråbe creme - det er en af de der hverdagsglæder, som man ikke skal taget for givet. Det skal man huske at glæde sig over.




* Ryg har det bedre. Gør stadig ondt. Og jeg ligner stadig en, der er på vej ned efter at samle en tabt to-krone op, når jeg rejser mig efter at have siddet stille.  Men det går bedre.
Fik to happy-go-lucky piller af min kære moder. To. De er for længst væk. Men fuck, det føltes godt med total smertelindring og den der snurrende fornemmelse af mrmmm.


* Jeg elsker mine forældre. Helt ind bag hjertet. De er de sødeste og mest hjertevarme mennesker.
Det ville jeg bare lige sige. Bare fordi.


Dagens fraklip med billeder, som jeg har en eller anden grund har gemt eller selv lavet.