torsdag den 27. marts 2014

Kender I det? (Noget om morgensurhed)

At man vågner og har lyst til at aflive et dyr med de bare næver?

Det har jeg. Lige nu. Én af de dage. Er uhyggelig morgensur.


Savnede mine cigaretter voldsomt i går. Så meget, at jeg pludselig hørte mig selv stå overfor Uglen, og forsøge at bestikke hende med penge mod at jeg så måtte daffe på tanken efter en enkelt pakke. Har helt sikkert stået med et klamt smil påklistret mit ansigt med en hidtil uset glimtende guldtand i gebisset.

Fandeme usselt af mig! Helt vildt.

Kunne se frustrationen lyse ud af hendes øjne. Ville jo svare til at bestikke en alkoholiker med en kasse snaps, mod at jeg måtte synde.

Teenagere elsker penge! Det må man ikke udnytte. Og sgu da slet ikke, når det er ens egen datter.

Ej men hold nu kæft altså...How low can you go?
Jeg gjorde det ikke. Jeg indså hvad jeg havde gang i, og suttede i stedet livet halvt ud af damp-cigaret med latterligt lidt nikotin.

Men jeg er gnaven her til morgen. Og kan bare mærke, at der er et element, som jeg ikke rigtig magter. På forhånd.
Mit hoved eksploderer, hvis jeg skal høre på snak om elendighed. Jegnævneringennavnemendeternogetmedenpraktikant.