tirsdag den 18. februar 2014

"Oh yes, they fucking do"

Jeg kan se den scene igen og igen. 







Nå, men Uglen og jeg smed os på sofaen (og har jeg nævnt hvor fedt det er med den nye sofa? At NU er der plads til at slænge os) og så en tøsefilm.
Voldsomt hyggeligt. Pitch Perfect. Jeps, der var high school østrogen for alle pengene. Og gud, hvor var det fedt at forsvinde ind i sådan en film. Og jeg ser selvfølgelig kun ungdomsfilm fordi jeg har en teenagedatter.



Og så skete det...Under en scene mellem en pige og en dreng. Hvor de fik øjenkontakt, tiden stod stille og lige da han drejede hovedet og lagde an til et kys ved at stille lade sit ansigt nærme sig hendes....lige dér gav det et sug i min mave. Helt seriøst. Som om nogen lige stak et støvsugerrør ned i maven på mig.

Har man så nået bunden? Når man sidder og sukker henført over sådan en film?

Jeg ved det ikke. I stedet rejste jeg mig og gik ud for at ryge. Satte mig på trappen udenfor (og nu har jeg sikkert blærebetændelse i morgen) og røg i mørket og bandede lidt over mig selv.
Er sgu oppe mod hårde odds, når jeg er så romantisk i maven. Kan vel knap nok se en Merci reklame, uden at ønske, at nogen kom og gav mig sådan en pakke elendig chokolade. Med synkroniserede læber og tysk "Herz reimt sich auf Schmerz"-baggrundsmusik.