tirsdag den 24. september 2013

Ledhætte

Jeg er, ifølge en teenagetrunte, helt vildt led. Og dagens lektion har været, at den værste trussel ever, er at blive omtalt på Facebook.

Havde hende som kunde i dag, og hun blev voldsomt irriteret over, at jeg sagde nej til hendes ønske om gratis bacon.
I hvert fald skred hun ud af døren med næsen i sky og som sagt med truslen om, at skrive på Facebook, at jeg var "helt vildt led".

Jeg forudser, at hun fremover kommer til at møde rigtig mange lede mennesker på sin vej.

Nå...har faktisk noget på hjerte. For jeg læste en debattråd på nettet, som virkelig sætter en 800 watt pære direkte op i hovedet på regeringen, og sætter spot på deres uempatiske væsen.

Et par, hvor kærestens dagpengeperiode er udløbet, og hvor fremtiden pludselig hænger dem over hovedet, som en tung sort sky, fordi den kommende kontanthjælpsreform gør, at han ikke han få kontanthjælp, fordi han er samboende. Og at hans kæreste nu skal forsørge dem begge fra nytår.

Undskyld....eller nej...ikke undskyld. Overhovedet. Hvad fanden er det der foregår i hovedet på de spassere inde på Christiansborg?

"Nå...lad os se. Hvad gør vi nu? Vi har forkortet dagpengeperioden, men det er ligesom om, at det ikke er nok.
Hey! Jeg ved det! Vi laver sgu da lige en ny reform, så samtlige familier der bliver ramt af dagpengestoppet, ikke kan få økonomisk hjælp andre steder fra! Harhhaaah. Så må de sgu flytte fra hinanden. Samtidig med at de også lige ryger på røven med terminer og banklån...of course.
Og når de så er flyttet fra hinanden, så kan vi jo starte heksejagten på dem og anklage dem for socialt bedrageri, når de får en ny kæreste, som de engang imellem overnatter sammen med.
Yay....Vi eeelsker vort laaand".

Jeg skammer mig over vores land.
Der er kun plads til selvfede politikere og de velhavende efterhånden.
Det almindelige menneske, som bliver ramt af personlig krise, har efterhånden kun udsigt til et liv på samme niveau, som det burhøns lever under.

Another one bites the dust...alt imens robotterne inde på Borgen, udtænker nye planer for hvad næste slag skal være, og alt imens bankerne indfører flere og flere surrealistiske krav og regler. Ender vel med, at vi skal betale 20% af vores indestående i banken for at få lov at hæve vores egne penge.

"Danmark er verdens gladeste folkefærd".
Rend mig i røven. Minimalstat er vel nærmere sandheden.