tirsdag den 30. juli 2013

Det handler om svin

Da jeg var ude at handle forleden, var der noget der undrede mig: Der var ikke udsolgt af flæskesvær. Og der må jeg sige; det kom bag på mig. For med tanke for hvor meget landet er gået i selvsving over Allah Vs. Svin, havde jeg da egentlig regnet med, at danskerne havde hamstret friteret svinehud i en mængde, som gjorde det nødvendigt at fragte det hjem i deres trailer.
Jeg mener; visse danskere har jo gjort oprør i en grad, så man skulle tro, at samtlige svin blev henrettet bag en lade pr. 1. september.

På Facebook er man blevet bombarderet med et billede af en stortudende (og i øvrigt grim) dreng og en tekst med ordene:

”Hvorfor må jeg ikke få svinekød? Det er dansk traditionelt kød. Og jeg er DANSKER”.

Hør her, tudeprins; klap lige i. Der er sgu da ingen der forbyder dig at spise svin? Du kan for min skyld slæbe en gris om bag dit legehus hver eneste dag og slagte den. Tro mig; du kan godt. Og du må godt. Der kommer ingen grumme muslimer og tvinger en burka ned over dit ansigt. (Men det ville ellers pynte).
Du og din familie kan mæske jer i svin hver eneste dag. Ingen kan stoppe jer. I må tilmed sidde på gågaden på en bænk og køre flæskesvær og grillpølser ned, til I brækker jer. Der kommer stadig ingen muslimer og halshugger jer.
Det er sådan set kun de få timer du er i børnehave, at du ikke må få en øffer. Og når man tænker på, at morgenmaden aldrig består af svin i børnehaverne, og at eftermiddagssnacken er frugt, så er det faktisk kun 30-45 min. om dagen, at du skal spekulere over, at du ikke kan få flæskedeller.
Og det er vel at mærke endda kun, hvis du rent faktisk går i én af de børnehaver, som har forbudt gris.
Men nej nej; du og dine forældre pisker en stemning op, allerede inden I overhovedet ved, om forbuddet gælder netop DIN børnehave.

Og ja; jeg ved allerede på forhånd hvad du vil sige til forsvar: ”Det er princippet! Dette er Danmark. Der er ingen der skal komme og få lov at ændre noget her! Hvad bliver det næste? Så bliver kirken vel afskaffet?!”
Næppe. Men ærligt, hvor meget går du i kirke? Er du i bund og grund ikke bare kulturkristen? Ikke at der er noget galt med dét, men lad nu lige være med at udelukkende være stolt af din tro, når du skimter en burka i det fjerne.
Æder du så også lige en ekstra side spareribs, når du sidder til bords med en vegetar? Sådan; bare for at markere dig?
Der er nok mindst lige så mange vegetarer, som der er muslimer. Skal vi så også sætte vegetarene på plads?

”Naaahajjj, for det er ikke det samme”.

Det er det da. Bestemt. De spiser efter en overbevisning om, at det er sundere at være vegetar. Og fordi de går ekstra meget ind for dyrevelfærd. Gør du det? Eller køber du lystigt buræg udelukkende for at spare en sølle femmer for en bakke æg?
Det vil jeg vædde med at du gør. Ligesom jeg vil vædde med, at de fleste af brokhovederne i svinedebatten, er de samme mennesker, som slæber dåseleverpostej, rugbrød og selvlysende salami med i kufferten, når de drager til sydens sol.

Personligt er jeg grusomt ligeglad med svineforbuddet. Oksekød smager langt bedre. Men sat på spidsen, kan jeg da godt indrømme, at jeg synes det mest optimale havde været, hvis der var blevet indført vegetardage i børnehaven. Bare sådan to gange om ugen. Og så kunne børnene få to forskellige slags dyr at vælge imellem ugens resterende tre dage. Så ville regnestykket nok gå op.
Og så ville jeg slippe for at se på sure underfrankerede opstød på Facebook fra mennesker, som lige pludselig er så stolt af at være dansker. Alt imens de selvfølgelig labber alt amerikansk i sig. Lige fra mad til traditioner.


Men for nu at vende tilbage til svinet, så synes jeg I skal kigge godt efter på billedet og især lægge mærke til dens tryne. Jeg lover jer; der kan presses flere hudorme ud end på en hengemt teenager.




Velbekomme og møs.


P.S:  Jeg elsker svin. (Har trods alt haft et par éngangsknald gennem tiden). Og jeg spiser gerne svin. Men min nationalitet forsvinder ikke af, at jeg engang imellem spiser noget andet.

P.P.S: Jeg er mere bange for, om brugerne på Ekstra Bladets ”Nationen!” overtager Danmark, end jeg er for muslimerne.




3 kommentarer:

  1. Hvad går der lige galt? Er der nogen der i integrationens hellige navn, kan fortælle mig hvordan man ved at reserve svømmehaller kun til indvandrerkvinder, kun sælge halal-slagtet kød, og ved at forbyde svinekød i institutionerne, KAN FREMME INTEGRATIONEN? Altså: hvordan kan nogen overhovedet få den tanke, at EFTERGIVENHED FREMMER INTEGRATION. Ja jeg er åbenbart ikke så intelligent som Rødhætte, for jeg forstår det simpelthen ikke!
    Og alle de små ”tude-prinsesser og tude-prinser” i børnehaverne, der for deres forældre åbenbart ikke må æde svin i en dansk børnehave – hvorfor fanden kan de ikke bare selv tage mad med? Hvorfor skal det gå ud over alle andre? Hvorfor skal de tvinge deres mad-kultur ned over vores (ja måske grimme men vi elsker dem sku alligevel) unger? Er det integration? Ja selvfølgelig er det dig, for ”etniske” danskere tilpasser sig – så det er vel en slags integration – godt nok ikke fra vores nye medborgere men hvad fanden – integration er det i hvert fald.
    Undrer mig over at man intet hører fra vel-tilpassede moderate muslimer i denne sag? Ligesom man heller ikke gjorde det under muhammed krisen! Og man hører heller ikke fra slagterierne eller landbruget, som ellers tjener milliader hjem til deres ejere på eksport af svinekød, men de er selvfølgelig bange for deres ry og rygte på milliard-store eksport-markeder, hvis de blander sig i en gryende konflikt, der involvere et eneste potentielt negativt spørgsmål eller mulighed for at stille krav til vores muslimske medborgeres måde at leve på. Tak for kaffe siger jeg bare! Fy for f……!
    Men måske er det de danske værdier og den danske kultur der skal ”integreres” over i en anden kultur? Hvis det er det der er formålet for halalhippierne, så forstår jeg det straks bedre, for de er godt nok allerede godt igang….
    Måske er det ”deres” kvindesyn som Rødhætte elsker? Tag en tur igennem City Vest når centeret har åbent og du vil se burka indhyllede kvinder, der halsende 4 skridt efter deres mænd, forslæber sig på diverse indkøbsposer i deres varme gevandter, mens manden hane-stoltserende marcherer foran med hænderne inden for vesten og med go plads til det store smil. Lige præcis der, må man da godt nok indrømme: De er laaaaaaaaangt foran vores egen kultur! Tænk at have sådan en magt over kvinderne? Så havde vi nok også sluppet for at læse Rødhættes fabuleren om fordelene ved at tilpasse sig indvandrerne og flygtningene og hendes røfler til hendes medborgere, om at der findes større problemer end at vi bøjer os for frikadellernes flugt over plankeværket eller at enkelt sølle lille pony bliver slagtet på en strand! Jamen så gør da noget ved det prinsesse rødhætte – i stedet for at spilde tiden med at skrive meningsløse og provokerende indslag om danskerne og deres holdninger.
    Hvis de mennesker – der som Rødhættte – er så glade for de ”andres kulturer” – hvorfor flytter de så ikke bare efter dem? I stedet for at størstedelen af danskerne skal ændre på deres kultur og værdier? Flyt da til Saudi-Arabien eller Tunesien eller Marokko – og så kan du da hele dagen få lov at leve efter de andres normer, i stedet for kun de 40-45 minutter midt på dagen, som du ind til videre uden blusel har givet køb på…. Og dem der gider, kan sagtens (måske!!) læse din blog fra dit nye land. Måske kan du endda overbevise dine læsere at der ikke findes kvinde-undertrykkelse i dit nye land?
    Og kære tudeprinsesse-rødhætte: ”Du kan jo starte med at øve dig i at gå tildækket”, som salafisten og sharia-tilhængeren Adnan Avdic, sagde til Inger Støjberg. Og videre - da du Rødhætte, jo går ind for kulturtilpasning synes jeg da du skal iføre dig en niqab. Eller i hvert fald en burka! Tror den vil pynte, klæde og glæde dig gevaldigt?!?
    Stening af både dyr og mennesker, flerkoneri, mænd og kvinder der absolut ikke er ligestillede, for slet ikke at tale om værdien af drengebørn kontra pigebørn…. jow jow – vi må sku indrømme at vores nye medborgeres kulturer knageme har alle goderne!

    SvarSlet
  2. Er det ikke underligt at det primært er islam vi i Danmark forsøger at tilpasse os til? Det er ikke i samme grad nødvendigt med tilpasning til hinduer, kinesere, amerikanere (som Rødhætte også harcelerer over) eller andre folkeslag. Kun islam bliver vi igen og igen nødt til at bøje os for.
    Er vi virkelig så bange for at blive kaldt racister, at vi lægger os totalt ned og bøjer os for islam igen og igen? Frygter vi virkelig, at de trækker det evigtgyldige og altid hurtigt trukne racisme kort og kaster det i hovedet på os? Ja jeg synes sku det må stoppe nu.

    Til alle jer tilhængere af halal-slagtede dyr: vi må ikke linke i dette forum men tag en tur på youtube og søg på halal. Et godt råd: gør det først, når der er lang tid til I igen skal spise. Det er særdeles ubehagelige scener!

    Og til Rødhætte: selv velbekomme – og nej – ikke på pladderhumanistisk ”møs-gensyn” – for jeg gider ikke læse eventuelle svar eller din blog igen, så lad være med at besvære dig med et svar.

    P.S.: Jeg er mere bange for, at halalhippierne (som rødhætte!), bolsje pædagoerne og pladderhumanismerne sælger ud af Danmark med deres eftergivenhed og ”let-it-be”, end jeg er bange for, at netnationens læsere overtager Danmark.

    P.S.S.: Hader alle de her P.S.ér i slutningen af ”vigtig dokumenter”….. men som skribent er
    man ikke vigtig nok, hvis man ikke har nogen

    P.S.ér og man kan åbenbart ikke understrege sine holdninger nok i teksten så det er altså nødvendigt at gentage dem en gang til i bunden af dokumentet i form af indtil flere P.S…..

    P.S.S.S.: Sarkasme KAN forekomme i ovenstående….

    SvarSlet
  3. Hold da op...Alt dette pga. et stykke gris?

    SvarSlet