tirsdag den 12. februar 2013

Maleri(hjerne)hætte

Ligger i stuen på sofaen, som i nat fungerer som soveværelse.
Har brugt dagen på at male Uglens nye værelse. Mindre katastrofe som altid, når jeg får en malerrulle i hånden. Ender hver eneste gang som en omvandrende malerrulle. M. maling i hår, på briller, på hud og på tøj.
Inden jeg tog hovedspring i malerbøtten, har vi fået brugt en mindre formue på nye møbler.
Er fandeme stolt af Bjarne-bilen. Fik på en eller anden måde proppet 10 liter maling, alverdens pensler og malerbakker, en skrivebordsstol, et skrivebord, en rumdeler, sengetøj, puder, plakater og madvarer ind i ham. Spørg mig ikke hvordan, men gætter på at det er mine Tetris evner der kom mig til gode.

Nu er værelset malet, og hendes gamle værelse tømt. For møbler. Ikke for skidt og udefinerbare ting.
Så i morgen står dagen på indretning af hendes hule, indretning af nyt soveværelse, som skal være så vintage-fransk-svine-romantisk-og-hvidt, at G's nosser nok falder af, når han træder ind i rummet.
Glæder mig. Har dog bare et hjem i undtagelsestilstand, som skal ordnes først.

Så jeg er træt nu. Har sgu været hårdt. (Men hamrende hyggeligt og dejligt at se Uglen så glad).
Har dog også en træls hovedpine, som godt nok er vanvittig selvforskyldt.
Dovenskaben længe leve. Gad ikke male dør og dørkarm m. pensel og rulle, så jeg gav den hele armen m. en spraydåse. En hel spraydåse.
Og kombinationen m. at jeg står m. åben mund, når jeg koncentrerer mig, er ikke skide heldig. Har nok sådan ca. indhaleret en halv dåse.

Men døren blev da hvid. Skal jeg nok lige love for. 

Så nu er G. gået i seng. I køjeseng. I Bratz sengetøj.

Glæder mig godt nok til at få et soveværelse igen.