torsdag den 5. april 2012

FAQ.



Hvorfor har du behovet for at blogge og smide dele af dit liv på nettet til skue for gud og hver mand?
Tja..nu er det så også yderst selektivt hvad jeg blogger om. Alt der er personligt, kommer ikke længere end til min mentale dagbog.

Men hvorfor? Jeg mener; hvorfor? Trænger du til opmærksomhed?
Ja, det gør jeg da i perioder. Men så går jeg hen og krammer mine børn og nusser min kæreste og så får jeg det behov dækket.

Argh! Men altså...hvorfor søger du opmærksomhed på nettet?
Jeg søger det heller ikke. Fat det nu. Jeg blogger for min egen skyld. Fordi jeg elsker at skrive og fordi jeg selv elsker at læse andres skæve hverdagsblogs.

Burde du ikke bruge tiden sammen med familien?
Ehh, nu ved jeg ikke med dig. Men i vores familie er vi ikke sammen 24/7. Mine børn er vokset ud af bæreselen for mange år siden.

Altså...! Du bruger for meget tid på nettet.
Gør jeg?

Ja! Med alle de blogindlæg du skriver.
Hør her, snuskekost. Det er meget muligt at du er enormt langsom til at skrive og til at formidle dine tanker på skrift. Men vi er altså nogen, som bare gør det. Lige så naturligt, som at vi bruger toiletpapir efter hvert toiletbesøg. Dette blogindlæg har indtil videre - as we speak - taget 12 minutter.

Jaarrhh! Men altså...forstå det nu! Man kunne jo bruge tiden på noget mere fornuftigt.
Som hvad? Læse Ugebladet Hjemmet? Se Dr. Phil? Løse kryds og tværs? Du kunne evt. også bruge tiden på noget mere fornuftigt, end at gå op i hvad andre laver.
Fat det nu: Det er tidsfordriv! Akkurat på samme måde, som at tage tlf. og ringe til moster Eva eller som at bage en krydderkage.

Og nu vil jeg gå ud og bage til familien. God påske, Granny.