tirsdag den 2. juni 2015

Årh for fandenogpokkeroggyllelort



Åh, jeg er så frustreret. Og så skuffet og rasende, at jeg kunne tude og smadre en hel carport med de bare næver.

Jeg trænger så meget til sommerferie. Og afslapning efter det stressforløb jeg har været igennem. Og så kommer man hjem fra arbejde i dag og finder et brev i postkassen fra Lønmodtagernes Garantifond med beskeden: "Vi mangler lønsedler for at kunne vurdere, hvor meget vi skal udbetale til dig".

Great. Virkelig forpulet great. Fordi man fra tidl. arbejde ikke har fået samtlige lønsedler fra sidste år. Så nu kræver det endnu mere arbejde at få sine egne (!) penge hjem på kontoen. Og endnu længere ventetid. 
Åh, hvor skulle jeg have fulgt min mavefornemmelse sidste år, hvor den med voldelige tegnsprog og fagter fortalte mig, at der bare slet ikke var styr på noget. 

Det er så pisse frustrerende at sidde her nu og bare tænke: "Jeg gav alt jeg havde i mig for at være en god og vellidt ansat. Jeg gav så meget, at jeg glemte mig selv og røg på røven med stress i en sådan grad, at jeg sgu nok aldrig helt får det sluppet igen. Og så takker de mig med at undlade at indbetale mine feriepenge mv.".

Så meget for at være lidt for god af sig. Så kan man lære det. Du er god nok og du er værdsat, når du bare (over)arbejder og ikke stiller krav. Men når du opdager at vi har fusket med dine penge, skal du faktisk ikke regne med hjælp fra os. Ærgelig ærgelig, Hætte.

Jeg har knoklet min røv i laser og nu skal jeg  - hvis sagsbehandlingen trækker ud - ud at låne penge, så jeg kan holde sommerferie. 

Hold kæft, hvor er jeg træt af, at jeg giver folk så mange chancer og at jeg er så naiv, at jeg altid ser det bedste i folk. Det er dyrt i lærepenge. 


Forpulet lort.